با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

استقرار ۴۵ فروند هلی‎کوپتر به عنوان اِلمان شهدای خلبان در کشور

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مسؤول ساخت یادمان هوانیروز جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون ۴۵ فروند هلی‎کوپتر در سطح کشور مستقر شده که از شهدای شاخص همانند شهید سرلشکر خلبان چاغروند، خلبان شهید کشوری و خلبان شهید شیرودی و دیگر شهدای هوانیروز در شهرهای مختلف کشور مستقر شده است.
یکی از اقدامات ارزشمند و اثرگذار هوانیروز جمهوری اسلامی ایجاد اِلمان، سردیس و احداث موزه معارف جنگ و دستاوردهای نوین است تا افتخارآفرینی و رشادت دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی حفظ و حراست شده و به نسل جوان و آیندگان منتقل شود تا بدانند چه بودیم و با چه رشادت و جانفشانی به اقتدار، امنیت و ابهت امروز دست یافتیم.
مسؤول ساخت یادمان هوانیروز جمهوری اسلامی ایران در مورد علت ایجاد نماد خلبانان و شهدای هوانیروز در محل تولد و شهادت‎شان، اظهار کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا در مورد اینکه زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون 45 فروند بالگرد یادمان را به یادبود خلبانان، پرسنل مهندس پرواز و فنی در سطح کشور مستقر کرده است.
سرهنگ اسماعیل مهرآذین افزود: هدف مجموعه معارف جنگ این است که ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، دلاورمردی و رشادت هوانیروز به صورت سمعی، بصری، کتاب و ماکت در سطح کشور به تصویر دربیاورد.
وی تصریح کرد: تاکنون تعداد 45 فروند هلی‎کوپتر در سطح کشور مستقر شده که از شهدای شاخص شهید سرلشکر خلبان غلامرضا چاغروند در محل شهادت، خلبان شهید احمد کشوری در محل شهادت، خلبان شهید علی‎اکبر قربان شیرودی و شهید خلبان نصرالله تفضلی و بسیاری از شهدای هوانیروز عملیات مرصاد به تعداد چهار فروند و سایر شهرهای دیگر است.
مهرآذین با اعلام اینکه استقرار یادمان شهدا به عنوان یک نماد شاخص بوده تا نسل جوان تجهیزات هوایی و هلی کوپتر را ببینند و ایجاد انگیزه در آنها شود، ادامه داد: در المان هلی‎کوپتر خلبان و کمک خلبان هم به صورت ماکت تعبیه شده تا سنبل هوای نیروز باشد.
وی با اعلام اینکه نمادها باعث ایجاد سؤوالات فراوان در مورد شناخت از شهدا، نوع هلی کوپتر، نام و نوع عملیات، کارایی بالگرد، نحوه پرواز و زندگینامه شهدا می‎شود تا با مطالعات لازم دلاورمردی، نحوه عملیات و اقدامات شاخص از زمان تولد تا شهادت شهدا نهادینه شود، گفت: با این حرکت بزرگ قصد داریم تا فرهنگ ایثار، رشادت، شهادت و دشمن‎ستیزی به تصویر کشیده شود البته این اقدام اثرگذاری فراوان دارد و استقرار تجهیزات پروازی و بالگرد باعث ایجاد انگیزه و سؤوالات متعدد برای نسل جوان می‎شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.