با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

برنامه‌ریزی برای سفر 10 هزار گردشگر ایرانی به مانگستائو قزاقستان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به سفر یک هزار و 320 گردشگر ایرانی به مانگستائو قزاقستان، گفت: سال آینده بیش از 10 هزار گردشگر ایرانی از ایران وارد قزاقستان می‌شوند.

سید عباس حسینی عصر امروز در آخرین روز از سفر یک هفته‌ای هیأت تجاری و اقتصادی استان مانگستائو قزاقستان به مازندران، اظهار کرد: در راستای تعمیق ارتباطات دو سویه بین کشورهای ایران و قزاقستان با هدف گذاری که رؤسای جمهور دو کشور مبنی بر توسعه مبادلات تجاری، فرهنگی، سیاسی، علمی و اجتماعی بین کشورها داشتند این سفر با پیگیری‌های لازم توسط استانداری مازندران انجام شد.

وی افزود: در این سفر هیأت تجاری و اقتصادی مانگستائو با بیش از ۳۱ نفر به سرپرستی معاون اول استان مانگیستائو کشور قزاقستان سرپرست ماتایف رئیس مصلحت استان منگستائو و کولژانف معاون اول استاندار منگستائو وارد استان مازندران شدند که ترکیب هیأت از حوزه های فرهنگی و گردشگری، بهداشت و درمان، تجار و بازرگانان اقتصادی، حوزه شهری و شهرسازی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: مباحث متنوع و زیادی در این سفر بین دو طرف در حال پیگیری است و افزایش توسعه گردشگری از مهمترین بحث ها خواهد بود زیرا در سال گذشته تعداد یک هزار و 320 گردشگر ایرانی از استان مانگستائو قزاقستان بازدید داشتند و برای هدف گذاری در این سفر مطرح شد تا بیش از 10 هزار نفر برای سال آینده به عنوان گردشگر از ایران وارد قزاقستان شوند.

وی با اعلام اینکه تمایل برای ارتقای سطح پرواز مستقیم بین استان های مازندران و مانگستائو توسط دو طرف بیان شد، ادامه داد: با توجه به اینکه 80 درصد استان منگستائو به لحاظ اقتصادی وابسته به صنعت، نفت، گاز و مواد شیمیایی است آمادگی جدی برای همکاری برای صادرات میوه، سبزی جات، مصالح ساختمانی و پرورش ماهی که چشم انداز خوبی در حوزه صادرات محصولات مزیت دار مازندران محسوب می شود به استان منگستائو وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه سوابق تاریخی بین دو کشور و دو استان نشان دهنده عمق استراتژیک روابط اجتماعی، سیاسی و تاریخی بین آنها است، متذکر شد: بحث آمادگی برای سرمایه گذاری مشترک در اشتراکات اقتصادی دو کشور با رویکرد مباحث اولویت دار آبزی پروری و امور فرآیندی در حوزه محصولات شیمیایی، صنایع لبنی و صنایع غذایی مطرح شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به سفر یک هزار و ۳۲۰ گردشگر ایرانی به مانگستائو قزاقستان، گفت: سال آینده بیش از ۱۰ هزار گردشگر ایرانی از ایران وارد قزاقستان می‌شوند.

وی با اشاره به اعزام متقابل اردوی تیم های ورزشی بین دو کشور به همراه استفاده از امکانات ورزشی و تفریحی، خاطرنشان کرد: آمادگی برای ارسال توریسم درمانی برای مازندران و بحث گسترش مناسبات تجاری بین دو کشور همچنین دعوت رسمی استاندار مانگستائو از استاندار مازندران برای شرکت در برنامه فاخر بین المللی نوروز که در کشور قزاقستان برگزار می‌شود، از دیگر اهداف سفر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: راه اندازی مشارکتی خطوط تولید در حوزه صنایع غذایی، ارائه خدمات فنی مهندسی حوزه های مختلف گلخانه ای، فرآیند شیمیایی و تولیدی به مانگستائو، همکاری بین دانشگاه های دو استان برای تبادل دانشجویان و اساتید، راه اندازی و سرمایه گذاری مشترک در بنادر و مناطق آزاد دو استان باعث شده تا ظرفیت های دو کشور برای بهره برداری مطلوب دو جانبه مهیا باشد.

حسینی گفت: برای شفاف سازی لازم مقرر شد تا جلسات وبیناری بین تجار و مسؤولان اقتصادی برای همکاری بهتر برگزار شود همچنین امضای تفاهم نامه بین شهرداری ساری و رئیس مصلحت استان منگستائو که رئیس شورای استانی این کشور محسوب می شود گام بزرگ در حوزه شهری و ساختمانی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.