با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

احیای اقتصادی ۵۰۰ روستای مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی روستاها در مازندران احیا می شود، گفت: احیای اقتصاد در ۵۰۰ روستای مازندران در دستور کار قرار دارد و برای احیای روستاهای منتخب مبلغ ۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می یابد.

سید محمود حسینی پور شامگاه جمعه در یادواره شهید مدافع حرم مصطفی زال نژاد و ۱۴ شهید منطقه بالاکوه در روستای کوهستانی اندوار، اظهار کرد: شهدای این منطقه هم در دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت نقش آفرینی داشتند و مردم این دیار در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی همیشه در صحنه بودند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر نبود جاده و راه روستایی آسفالت در روستایی که نخستین روزهای انقلاب شهدای زیادی را روانه جبهه ها کرد خجالت کشیدم، افزود: از این منطقه جوانان فراوانی راهی جبهه های حق علیه باطل شده و به درجه شهادت نائل شدند ولی بعد ۴۴ سال هنوز جاده دسترسی روستاهای منطقه بالاکوه بسیار نامطلوب است و مردم از وضعیت جاده گله مند هستند که به عنوان یک مسؤول به علت کمتر دیده شدن این منطقه از همه مردم عذرخواهی می کنم.

استاندار مازندران با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی خدمات خوبی در مناطق مختلف ارائه شد، تصریح کرد: بحث آسفالت در این مسیر بسیار مهم است و باید شبانه روزی در راستای ارائه خدمات به مردم را وظیفه خود بدانیم و به درستی به آن جامه عمل بپوشانیم.

حسینی پور با اعلام اینکه مازندران یک هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و باید قدردان خانواده شهدا و ایثارگران باشیم، متذکر شد: یکی از افتخاراتم این است که روستازاده ام و روستا را دوست دارم البته در روستاها نسبت به شهر فضای زندگی و اجتماعی متفاوت است و مردم روستا دارای پاکی، صفا، یکرنگی و صمیمیت خاص هستند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ روستا پاک و برگرفته از ارزش های اسلامی است، بیان کرد: مردم روستا از صداقت، صفا و بی آلایش بودن کم نظیر برخوردار هستند و صله رحم در بین مردم روستایی برقرار است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه احیای اقتصاد در ۵۰۰ روستای مازندران در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: برای احیای روستاهای منتخب مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد تا با ایجاد شغل پایدار براساس ظرفیت مناطق مختلف ماندگاری جوانان را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه در هر یک از روستاها با هماهنگی شورا، دهیار و بزرگان طرح توانمندسازی روستا اجرا می‌ شود، افزود: در این راستا ظرفیت هر روستا شناسایی خواهد شد و براساس آن اعتبار اختصاص می یابد همچنین باید مجموعه امکانات دامداری، کشاورزی، دامپروری، تولید عسل، شیلات، باغداری و پرورش طیور با اصول حرفه ای حساب شده در روستاها شکل بگیرد و صنایع تبدیلی هم در روستا تقویت شده تا مشاغل روستایی احیا شود.

حسینی پور با اعلام اینکه طرح توانمندی روستاها در مازندران باید احیا شود تا دیگر روستاییان در شهرها نماند، گفت: حتما بر تصمیم مان در این مسیر مصمم هستیم البته روستای اندوار از روستاهای مهم به لحاظ قدمت، جمعیت و تقدیم شهدا در راه قرآن و اسلام است و باید بیشتر به آن توجه شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.