با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

مرمت و نوسازی شبکه آبرسانی 1300 روستای مازندران با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندر مازندران گفت: قرارداد آغاز عملیات تجهیز، مرمت و نوسازی شبکه آبرسانی یک هزار و 300 روستای استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است.

سید محمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از روستاهای کمتر برخوردار و کوهستانی اندوار و نشل در مورد اجرای طرح‌های توانمندسازی روستاهای مازندران اظهار کرد: باید با ایجاد شغل پایدار در روستاها برای توسعه و پیشرفت روستایی دست به اقدامات اساسی بزنیم و زمینه را برای بازگشت جوانان به دل روستاها مهیا کنیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های اساسی برای احیای اقتصاد روستاهای مازندران و اختصاص اعتبار برای ایجاد شغل پایدار باتوجه به ظرفیت مناطق مختلف، افزود: با ایجاد درآمد پایدار و شغل مناسب در روستاها ماندگاری جوانان را شاهد هستیم که باید در هر یک از روستاها با هماهنگی شورا، دهیار و بزرگان طرح توانمندسازی روستایی اجرا شود.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر روستاهای مازندران در زمینه دامداری، کشاورزی، دامپروری، تولید عسل، شیلات، باغداری و پرورش طیور با اصول حرفه‌ای، تصریح کرد: باید دامداری و دامپروری سنتی در مناطق روستایی صنعتی شود و با اصول دانش بنیان تولیدات صنعتی از سوی جوانان ایجاد شود.

وی با اشاره به سفر یک روزه به مناطق روستایی صعب‌العبور و کوهستانی نشل، اندوار و روستاهای اطراف آن در بالاکوه آمل، یادآور شد: در این سفر با مشکلات مختلف مردم روستاها آشنا شدیم و از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو داشتم البته در نشستی با اعضای شورای اسلامی، دهیاران و بزرگان حدود هشت روستای منطقه مسائل و مشکلات مختلف احصا شد که عمده مشکلات به اشتغال جوانان این مناطق کوهستانی باز می‌گردد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه متأسفانه دستگاه‌های متولی کمتر به این منطقه سر می‌زنند، گفت: قرار شد در هفته جاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به همراه تیم اجرایی کامل به منطقه سفر کند و مشکلات مختلف حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه راه روستایی مشکل عمده دیگر در این روستاها است که حدود ۴۰ شهید تقدیم اسلام کردند ولی بعد از ۴۴ سال آسفالت و زیرساخت جاده‌ای درست نشد، بیان کرد: مصوب شد آسفالت روستایی در طرح قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای بازسازی در لیست قرار گیرد تا طی سال آینده مردم روستاها از جاده آسفالت برخوردار شوند.

استاندار مازندران با اعلام گله مندی مردم این منطقه از مشکلات آبرسانی و آب آشامیدنی، خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات این منطقه بحث آب آشامیدنی است، بسیاری از شبکه های آبرسانی با گذشت مدت زمان طولانی از لوله‌گذاری دچار فرسودگی شده و نیاز به مرمت دارند که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شبکه آبرسانی تعداد یک هزار و ۳۰۰ روستای مازندران مرمت، بازسازی و نوسازی می‌شود که روستاهای این منطقه نیز در لیست ترمیم قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.