با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تولید 124 میلیون شاخه گل زینتی در آمل/ رتبه نخست مازندران با تولید 20 هزار تن گیلاس

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به تولید 124 میلیون انواع گل شاخه های بریده گلدانی و آپارتمانی در این شهرستان، گفت: آمل با سطح زیر کشت 3 هزار و 500 هکتار میوه گیلاس و تولید 20 هزار تن محصول رتبه نخست مازندران را دارد.

مهرداد فولاد در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی کشاورزی محور استقلال کشور است و همه باید در راستای ترویج کشاورزی و تولید بیشتر محصولات زراعی، باغی و کشاورزی قدم های ارزشمند در راستای حفظ تولیدات گیاهی، نباتات و تولید محصول سالم کشاورزی برداریم.

وی با اشاره به رتبه شاخص آمل در تولیدات گیاهی و حوزه باغبانی، افزود: شهرستان آمل با دارا بودن حدود ۱۹۵ هکتار فضای باز و بسته گلخانه ای رتبه نخست مازندران را در اختیاز دارد که در این بین ۹۹ هکتار فضای گلخانه ای باز و مابقی به صورت فضای بسته هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: با تولید 124 میلیون انواع گل های شاخه بریده گلدانی و آپارتمانی رتبه نخست مازندران با توجه به مؤلفه های تولید و سطح هستیم.

فولاد با اشاره به اینکه منطقه کوهستانی لاریجان از مناطق بسیار مستعد برای پرورش گیاهان سیاه ریشه است و مناطق باغی و زراعی حاصلخیر دارد، تصریح کرد: می توان با توجه ویژه به حوزه تولید و تکثیر گیاهان دارویی در این بخش کوهستانی به نتایج بسیار ارزشمند دست یافت.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به اینکه سعی شد پس از هماهنگی های لازم با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) سیاست های خود در حوزه تولید و پرورش گیاهان و توسعه کشاورزی را سرعت دهیم، بیان کرد: شهرستان آمل در تولید میوه گیلاس نیز رتبه نخست مازندران را دارا است و با حدود 3 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیلاس و تولید 20 هزار تن محصول در این بخش زبانزد است.

فولاد بیان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل دارای ۷۸ پرسنل، ۶ اداره و سه واحد فعال است و از دیگر فعالیت های آن در بخش امور اراضی است.

مدیریت جهاد کشاورزی آمل با اعلام اینکه یکی از ادارات مهم برای حفظ بستر تولید هستیم که شناسایی تغییر کاربری از مهمترین فعالیت ها در این حوزه است، یادآور شد: تغییر کاربری و ساخت و ساز زمینه را برای فعالیت سودجویان در زمین های کشاورزی فعال کرده ولی برای اجرای احکام در حد توان تلاش داریم.

فولاد با اشاره به صدور سند و مجوزات گلخانه ای، دام و طیور، مبارزه با تغییر کاربری و اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز، ادامه داد: در این بین نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه ها، نهادها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: با شدت در اجرای احکام بناهای غیرمجاز باید شاهد افزایش و حفظ بستر تولید باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.