با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نذر شیرین به تلخی دارو / نذرِ دارو در مسیر عاشقی

منتشر شده

در

چه نذری شیرین‌تر و دلچسب‌تر از این که نذورات برای مسافرانی خرج شود که زائر مسیر بهشتی فرشتگان در بهشت نجف تا کربلا هستند، قدم‌های شان هم قدم با اهل بیت (ع) بوده و نفس‌شان در دیار عشق و رشادت ذکر و تسبیح است.

آمل نیوز ـ  قربانعلی مسافر| پویش «نذر دارو» یکی از اقدامات ارزشمند و اثرگذاری است که یک خیر جاری بوده و در مدت زمان کوتاه عمر خود توانسته آثار بزرگی از خود بر جای بگذارد.

معمولا مادران هر خانه برای خود در قفسه‌های یخچال یک داروخانه کوچک خانگی دارند که برخی از داروهای آن به کار نمی‌آید و آن قدر مصرف نمی‌شود تا تاریخ انقضای آن فرا می‌رسد.

در پویش نذر دارو توانمندی و سرمایه افراد مطرح نیست و هر عضو خانواده می‌تواند داروهای مازاد دارای تاریخ موجود در منازل خود را که به کارشان نمی‌آید برای این امر معنوی و خیر اهدا کند.

البته نذورات انواع و اهداف مختلف دارند و هر فرد به نحوی خواسته‌های مادی و معنوی خود را با نذر، احسان و انجام کارهای خیر از خداوند می‌خواهد و در این مسیر به ائمه معصومین(ع) متوسل می‌شود.

در نذر دارو هدف سلامتی عموم افراد جامعه است و زمینه برای درمان افراد نیازمند و آسیب دیده فراهم می‌شود تا جامعه‌ای سالم، شاداب و به دور از بیماری داشته باشیم.

با توجه به در پیش بودن پیاده روی میلیونی اربعین برای عرض ارادت به سالار شهیدان و یارانش باوفایش، بسیج جامعه پزشکی و سلامت نیز در اقدامی جدید از مردم درخواست کرد تا داروهای مازاد خود را برای بهبود زائران اربعین و التیام آلام آنها در مسیر سفر معنوی نذر کنند، نذری متفاوت از جنس سلامت و درمان تا اجر و ثواب آن با امام سوم شیعیان معامله شود.

چه نذری شیرین‌تر و دلچسب‌تر از این که نذورات برای مسافرانی خرج شود که زائر مسیر بهشتی فرشتگان در بهشت نجف تا کربلا هستند، قدم‌های شان هم قدم با اهل بیت بوده و نفس شان در دیار عشق و رشادت ذکر و تسبیح است.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی شهرستان آمل در این زمینه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: عاشقان اهل بیت که امسال توانایی حضور در کاروان پیاده‌روی اربعین را ندارند و همچنین همه مساجد، تکایا و بسیجیان محلات و اقشار می‌توانند از طریق مشارکت در طرح خیرخواهانه نذر دارو سهم به سزایی در برگزاری هرچه بهتر بزرگترین رزمایش دینی، مذهبی و فرهنگی جهان اسلام داشته باشند.

عباس اقوامی افزود: با توجه به فرصت کم و نزدیکی به اربعین حسینی در فصل گرمای تابستان از هموطنان درخواست دارم با مشارکت در نذر دارو، داروهای دارای تاریخ بدون استفاده خود را برای استفاده زائران اربعین اختصاص دهند.

*التیام زخم زائران حسینی با نذر دارو

وی با بیان اینکه در کنار اسکان و تغذیه برای زائران اربعین یکی از پربرکت ‌ترین راه‌های انفاق، درمان درد و آلام زائرین خسته و پیاده با مشارکت عمومی در نذر دارو است، تصریح کرد: نیاز کادر درمان و پزشکی به تجویز اقلام مختلف دارویی برای مراجعان و بیماران مسیر اربعین بالا خواهد بود و با نذر دارو زمینه درمان دلدادگان اهل بیت مهیا می‌شود.

مسوؤل قرارگاه پشتیبانی و جهادی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در آمل، با بیان حضور بسیجیان جامعه پزشکی در قالب تیم‌های امدادی و درمانی ایام اربعین در کشور عراق، یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی آمل اقدام به راه‌اندازی سه موکب بهداشت، امداد و درمان به همراه یک درمانگاه ویژه در ایام اربعین برای شهرهای کربلا و نجف در مسیر پیاده‌روی کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که میفرمایند هر کس در راه عزا و زیارت سالار شهیدان به مقدار درهمی انفاق کند ملائکه در آنچه انفاق کرد تا روز قیامت با او داد و ستد می‌کنند و خداوند برای او قصری در بهشت بنا خواهد کرد، گفت: مردم مازندران برای مشارکت در نذر دارو، تجهیزات پزشکی و بهره‌مندی از ثواب درمان زائران پیاده اربعین حسینی داروهای مازاد خود را برای بهبود زائران اربعین نذر کرده تا با نذری متفاوت از جنس سلامت و درمان کمک‌های خود را به درمانگاه شهید رجائی به آدرس آمل، آفتاب ۲۷ تحویل دهند.

*ارائه خدمات درمانی به ۵۰ هزار زائر اربعین

اقوامی با بیان اینکه در کاروان پیاده اربعین سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر از خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل بهره گرفتند، یادآور شد: با اعزام یک آمبولانس مجهز از این شهرستان به کشور عراق ۱۴ روز خدمات بهداشتی و درمانی با فعالیت ۵۰ پزشک و پرستار، سه تیم سیار و چهار گروه مستقر در دو گروه هفت روزه ارائه شد.

وی با اشاره به مصرف ۴ میلیارد ریال دارو در ارائه خدمت به زائران اربعین، گفت: یک درمانگاه ویژه ۱۰ تختخوابی هم با کادر درمانی و بهداشتی مجرب و توانمند به زائران خدمت‌رسانی کرد.

بیاییم با شرکت در نذر دارو مشارکت شیرین برای التیام زخم و دردهای مسافران اربعینی مسیر لذت‌بخش نجف تا کربلا را رقم بزنیم و در بزرگترین اجتماع دینی، مذهبی و فرهنگی دنیا نقش ماندگار و صدقه جاریه داشته باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.