با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیونی به متقاضیان ۳۵۰ هزار واحد مسکونی کشور

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال جاری سهمیه تسهیلات مسکن از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد افزایش داشته است، گفت: مبلغ تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد افزایش داشته است.

هادی عباسی عصر امروز در آئین کلنگ زنی عملیات اجرایی پروژه ۸۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در منطقه قجر محله این شهرستان، اظهار کرد: استان مازندران یکی از مهمترین استان هایی است که مسئله زمین در آن مهم است و برای برخی شهرها برای تأمین زمین مشکلاتی ایجاد شد که امروزه این مشکلات برطرف شد.

وی افزود: مسکن موضوع اصلی و دغدغه بسیار مهمی است که در دولت سیزدهم بسیار ویژه به آن پرداخته شد و هم اکنون مسئله مسکن در حال پیگیری است.

معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه مسکن مسؤولیت پذیرانه پا به میدان گذاشت و با ورود همه مدیران و مسؤولان از آنها درخواست شد تا در راستای خدمات لازم شبانه روزی تلاش داشته باشند.

عباسی بیان کرد: باید مسؤولان دولتی هم در این زمینه ویژه پیگیری کنند تا کشور در حوزه مسکن به آرامش برسد البته در مازندران با محدودیت هایی در زمینه تأمین زمین روبرو بودیم و با بررسی شهرهای مستقر در غرب مازندران مشاهده کردیم که می توان از ظرفیت روستاها استفاده بهینه و مطلوب شود.

وی با اعلام اینکه می توان در هر روستا با در نظر گرفتن ۲۰ تا ۵۰ قطعه زمین مشکل تأمین زمین در نهضت ملی مسکن مازندران حل شود، عنوان کرد: با این طرح فشار به شدت از روی مردم هم کاسته می شود زیرا تصمیم گیری نهایی در حوزه طرح های روستایی در اختیار دولت و مسؤولان استانی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با الحاقیه روستاها و استفاده از توان روستایی می توان تأمین زمین در روستاها با شدت به پیش ببریم، متذکر شد: برای سهم سال ۱۴۰۲ سهمیه تسهیلات از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد افزایش پیدا کرده و مبلغ تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۵ درصد افزایش داشت و بهترین تسهیلات در عرصه ساخت مسکن انجام می شود.

عباسی با اعلام تقویت روستاها در زمین تأمین مسکن نهضت ملی بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: اگر مشکلات در روستاها حل نشود باید همه آنها را در شهر پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه در شورای مسکن مصوب شد که اولویت اول نهضت ملی مسکن در روستاها با اهالی همان روستا است تا مسکن اهالی بدون خانه روستا  تأمین شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان آمل هم سهم ۴۰ واحد متقاضیان واجد شرایط از روستای قجرمحله هستند همچنین نیروی کار این پروژه بزرگ هم باید با اولویت اهالی روستا تأمین شود.

عباسی گفت: یک مکان ورزشی، دو مدرسه و مسجد هم با تأمین اعتبار ۵۰ درصد منابع احداث امکان عمومی در کنار واحدهای مسکونی و ۵۰ درصد اعتبارات استانداری تأمین می شود.

وی بیان کرد: درمورد اختصاص تعدادی از واحدها به خبرنگاران با توجه به تأکیدات استاندار مازندران سهمیه ویژه خبرنگاران در نظر گرفته خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.