با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم توسعه پایدار جامعه با افراد سالم و مردمی سازی سلامت

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، گفت: نقش مردم و مشارکت در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت براساس آموزش های بهداشتی و رعایت اصول خودمراقبتی تضمین کننده سلامت جامعه است.

رامین یگانه سرهنگی در سخنان قبل خطبه های نماز جمعه این شهرستان به مناسبت هفته ملی سلامت، اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت WHO هر سال به مناسبت روز جهانی بهداشت براساس چالش ها، مقتضیات بهداشتی و نیازهای روز دنیا پیام کوتاهی را برای این روز در نظر می گیرد.

وی افزود: شعار امسال سازمان جهانی بهداشت “سلامت من؛ حق من است” بوده که  تأکید بر سلامت انسان ها دارد و آن را حق مسلم همه افراد می داند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت و از آنجایی که افراد سالم جامعه ای سالم را به ثمر می آورند و محور توسعه پایدار با افراد سالم محقق می شود.

یگانه سرهنگی با اعلام اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان هم به مناسبت هفته ملی سلامت شعار امسال را با عنوان “سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت” نامگذاری کرده است، بیان کرد: هدف از انتخاب این شعار در درجه اول نقش مردم و مشارکت در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آنها براساس آموزش های بهداشتی و رعایت اصول خودمراقبتی است که تضمین کننده سلامت افراد خواهد بود.

وی با اعلام اینکه از یکم تا هفتم اردیبهشت در کشورمان به نام هفته ملی سلامت نامگذاری شده است، یادآور شد: هدف دیگر شعار هفته سلامت پررنگ کردن ارائه خدمات به صرفه و رایگان برای همه افراد جامعه به ویژه افراد آسیب پذیر و مناطق محور با رعایت اصول تساوی و عدالت در سلامت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل بیان کرد: نقش و تأکید بر اهمیت حضور سیاستگذاران و افراد دارای نقش برای ارائه خدمات در حوزه سلامت از دیگر اهداف مهم بوده است تا هفته سلامت فرصت بسیار خوبی برای بررسی تندرستی و سلامتی افراد باشد.

وی یادآور شد: همشهریان و همه افراد می توانند با مراجعه به خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت روستایی، مراکز جامع سلامت شهری و پایگاه پزشک خانواده از وضعیت سلامت خودشان با خبر شوند همچنین افراد با مراجعه به سامانه پرونده سلامت الکترونیک در فضای مجازی به آدرس http://myehr.ir/ و وارد کردن کد ملی می توانند از آخرین وضعیت قد، وزن، مراقبت های سلامت، سابقه بیماری، آخرین وضعیت بیماری، چگونگی مصرف دارو و آخرین آزمایشات خود باخبر شوند.

در هفته ملی سلامت همایش پیاده روی همگانی با حضور کارکنان شبکه بهداشت و درمان، ادارات و نهادهای دولتی برگزار شد که افراد مسیر جنگلی و بهاری بلیران را پیاده طی کردند.

همچنین برپایی ایستگاه سلامت و تندرستی در نماز جمعه این هفته شهرستان آمل از دیگر برنامه های محوری بوده که در آن سنجش فشار خون، بررسی قند خون، انجام مشاوره بیماری های رفتاری، مشاوره روان، ویزیت رایگان و مشاوره های بهداشتی به نمازگزاران ارائه شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.