با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تکمیل پازل صنعت تولید قطعات خودروهای سنگین کشور به همت گروه کارخانجات فولادین ذوب آمل(فذا)

منتشر شده

در

با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکمیل پازل صنعت تولید قطعات خودروهای سنگین کشور به همت گروه کارخانجات فولادین ذوب آمل(فذا) صورت گرفت.

در ادامه مسیر تحول و خدمت گروه کارخانجات فذا شهرستان آمل در صنعت تولید قطعات خودرو، با راه اندازی بزرگترین خط تولید قطعات خودروهای سنگین کشور، چرخه تولید قطعات خودروهای سبک و سنگین در سطح کشور تکمیل شد.

این خط تولیدی به عنوان یکی از نخستین خطوط تولید قطعه‌سازی خودروهای سنگین کشور است که بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی با تلاش شبانه‌روزی گروه کارخانجات فذا آمل در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله راه‌اندازی شد.

این مجموعه به منظور افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی اقدام به اجرای طرح توسعه و واردات ماشین‌آلات خاص و خطوط مدرن مورد نیاز این صنعت از جمله خط تولید HWS کرده که برای نخستین بار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شده است.

این درحالی است که با راه‌اندازی خط قالب‌گیری HWS و تجهیزات وابسته علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر می‌توان قطعات صادراتی با تکنولوژی پیچیده نظیر بلوک سیلندر، فایلایویل، منیفولد و دیگر قطعات مهم و همچنین قطعات خودروهای سنگین را تولید و به کشورهای هدف از جمله ترکیه، ایتالیا و روسیه که به دلیل موقعیت لجستیکی کشورمان مشتاق به همکاری هستند صادر می‌کند چنانچه در حال حاضر تولیدات این شرکت به کشورهای ترکیه و روسیه صادر می‌شود.

آئین افتتاح خط جدید تولید قطعات خودروهای سنگین در شرکت فولادین ذوب آمل با حضور مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، رضا حاجی‌پور نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی، مجید فانی مدیرکل صمت مازندران، رئیس اداره صمت، اصناف و اعضای هیأت مدیره گروه کارخانجات فذا آمل برگزار شد.

تولید روزانه ۱۲۰ قالب قطعات خودروهای سنگین با اشتغال‌زایی ۳۰۰ نفری

مدیرکارخانه شرکت فولادین ذوب آمل در مورد راه‌اندازی خط جدید و دستاورد مهم تلاشگران این شرکت بزرگ، گفت: پیش از این دو خط تولید قطعات خودروهای سبک در گروه کارخانجات فذا آمل مشغول به تولید بود که سومین خط تولیدی این شرکت مربوط به تولید قطعات خودروهای سنگین، خودروهای تجاری و خودروهایی که در دو خط قبلی امکان تولید آن فراهم نبود، راه‌اندازی شد.

مهندس نبی‌الله علوی، ظرفیت تولید قطعات خودروهای سنگین درخط جدید افتتاح شده در شرکت فولادین ذوب آمل را حدود ۱۲۰ تن در روز معادل ۱۲۰ قالب در ساعت اعلام کرد و افزود: با افتتاح این خط جدید در شرکت فذا حدود ۳۰۰ نفر نیروی جدید به تعداد پرسنل‌های شرکت فولادین ذوب آمل اضافه خواهد شد.

مدیر کارخانه شرکت فولادین ذوب آمل، با بیان اینکه تا پیش از راه‌اندازی خط جدید قطعات مورد نیاز خودروهای سنگین از کشور ترکیه وارد می‌شد، تصریح کرد: تولید دو شرکت داخلی قطعه‌سازی با ظرفیت پایین، جوابگوی نیاز داخل نبود و با افتتاح خط تولید قطعات خودروهای سنگین گروه کارخانجات فذا آمل، علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور ترکیه صادر می‌شود.

اقدام جهادی شرکت فذا آمل برای خودکفایی کشور در تولید قطعات خودرویی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این مراسم با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط تولید قطعات خودروهای سنگین در شرایط فعلی با سرمایه‌گذاری تمام شرکت فذا آمل بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: این اقدام جهادی بوده و از مجموعه توانمند فذا قدردانی می‎کنم.

مصطفی طاهری گفت: اکنون بهترین قطعه‌سازان دنیا در ترکیه فعالیت می‎کنند و این کشور در این صنعت حرف برای گفتن دارد، وقتی مشاهده می‌کنیم نیروهای خلاق شرکت فولادین ذوب آمل، قطعات اصلی خودروهای سنگین را با توانایی بالا تولید و به کشور ترکیه صادر می‌کنند نشان از توان بالا و کیفیت تولید در این شرکت است که مورد استقبال و علاقمندی قطعه‌سازان ترک قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیار جای مسرت‎بخش است که شرکت تولیدی فذا آمل یک سخت‌افزار و نرم‎افزار را خرید خارجی کردند ولی نرم‎افزار را به آنها تحویل ندادند، تصریح کرد: اینکه محققان با دانش شرکت فولادین ذوب آمل توانستند کد و برنامه بنویسند و خط تولیدی مستقل را در این شرکت راه‌اندازی کنند، جای تبریک به مردم آمل و تمام مجموعه گروه کارخانجات فذا این شهرستان دارد.

تولیدات شرکت فذا آمل مورد تأیید شرکت‌های کنترل کیفی ایران خودرو

رئیس سازمان صمت مازندران هم دراین مراسم، راه‌اندازی خط جدید تولید قطعات خودروهای سنگین به همت گروه کارخانجات فذا آمل را یک اقدام ارزشمند این قطعه‌ساز بزرگ دانست، اظهار کرد: قطعه‎سازی دارای ارزش افزوده بالا و مشمول حمایت از سازمان صمت مازندران است، هدف‎گذاری و دستیابی به اهداف رشد اقتصادی از طریق تولیدات مختلف نظیر قطعه‌سازی محقق می‌شود.

مجید فانی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ شرکت در زمینه تولید قطعه‌‎سازی خودرو در استان فعالیت دارند و مازندران رتبه چهارم کشور را دارد، تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی باعث کمک به رشد اقتصادی استان شده و شرکت فولادین ذوب آمل به عنوان معتبرترین قطعه‌‎ساز کشور در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل برای شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور همانند ایران خودرو قطعه تولید می‎کند که این نشان از کیفیت بالای محصولات این شرکت دارد.

وی بیان کرد: گروه کارخانجات فذا آمل به درجه‎ای رسیده که مورد تأیید شرکت‌‎های کنترل کیفی ایران خودرو است و امیدواریم با راه‎اندازی خط جدید شاهد صادرات قطعات تولیدی به کشورهای همسایه باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.