با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم تبدیل آرامگاه علامه حسن‌زاده آملي به پايگاه بزرگ معنوي و گردشگري مذهبی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با اعلام اینکه شخصیت وارسته علامه حسن‌زاده آملی سد محکم در مقابل جریانات انحرافی بود، گفت: باید آرامگاه علامه ذوالفنون به پايگاه بزرگ معنوي و گردشگري مذهبي تبديل شود.

سيد محمود حسيني‌پور شامگاه دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: شخصیت والا و وارسته علامه حسن‌زاده آملی همیشه سد محکم مقابل جریانات انحرافی بوده و باید آرامگاه این عالم برجسته به پايگاه بزرگ معنوي و گردشگري مذهبي تبديل شود.

وی افزود: آيت‌الله حسن‌زاده آملی از اساتید برجسته اخلاق بودند و شخصیت‌هاای برجسته همانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی زمان حيات به واسطه خصوصيات اخلاقی به دنبال شناخته شدن در سطح جامعه و افكار عمومی نبودند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه علامه ذوفنون چهره بین‌المللی و جهانی بوده و در دل مؤمنان و مسلمانان جای داشتند، تصریح کرد: ما وظیفه داریم برای افرادی در جامعه که هنوز شناختی از زوایای مختلف این شخصيت بزرگ معنوی ندارند شرایطی فراهم کنیم تا ابعاد وسیع سير سلوك، تلاش و مجاهدت بیش از 70 سال آن عالم وارسته به بهترین شکل در افكار عمومی معرفی شود.

حسینی‌پور با اعلام اینکه علامه حسن‎زاده آملی در زمان حیات در مقابل جریانات انحرافی سد بزرگ محسوب می‎شد، یادآور شد: باید شخصیت وارسته، افكار عرفانی، سير و سلوك و زوایای مختلف زندگی این عالم برجسته در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان جويای معرفت الهی بازگو شود تا بتوانند به عنوان يك الگوی منحصر به فرد در جهان اسلام و عصر حاضر چراغ راه باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید روستای ایرا بخش لاریجان مازندران به عنوان زادگاه و آرامگاه آيت‌الله حسن‌زاده آملی با مديريت راهبردی در آینده نزدیک به پايگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبي تبديل شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید زائران و گردشگران داخلی و خارجی با مراجعه به روستای ایرا از فضای معنوی و عرفانی آن بهره ببرند، خاطرنشان کرد: این منطقه هم‌اکنون زائران و گردشگران زیادی دارد که باید با مدیریت راهبردی و صحیح مسافرت معنوی و مذهبی آنها هدفمند باشد.

وی با اعلام اینکه ستاد بزرگداشت حضرت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‎زاده آملی در طول سال به صورت دائمی و مستمر برگزار شده و در آن به معرفی حضرت علامه در بین نسل جوان و نوجوان توجه ویژه شود، گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فضای عمومی استان مازندران آماده برگزاری شایسته تخستین سالگرد حضرت علامه حسن‌زاده آملی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.