با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم تبیین و شناساندن حماسه اسلامی 6 بهمن 1360 در گستره ملی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران با اعلام اینکه رویداد ششم بهمن باید از دیوارهای شهر آمل بیرون برود، گفت: این حماسه فقط متعلق به آمل نیست و باید با گستره ملی در تمام مناطق کشور 6 بهمن شناسانده و تبیین شود.

سید محمود حسینی پور شب گذشته در چهل و دومین سالگرد حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: ششم بهمن از بهترین و بزرگترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است همچنین ششم بهمن یادآور مهمترین رویدادی است که مردم قهرمان آمل، استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در نخستین روزهای انقلاب اسلامی در حوادث و اتفاقات آن نقش مؤثر داشتند.

وی افزود: در زمانی که کشور در نخستین روزهای پیروزی انقلاب با ناآرامی‌هایی در غرب، جنوب و شرق دست و پنجه نرم می‌کرد کم کم جبهه دشمنان به نقاط مرکزی و شمال کشور که کریدور شمال- جنوب است کشیده شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه آمل به لحاظ سوق الجیشی بسیار مهم بود و دشمن با طراحی فراوان این منطقه را انتخاب کرد تا گستره نفوذ خود را در عمق کشور ایجاد کند، تصریح کرد: اگر مقاومت مردم ولایتمدار آمل نبود و دشمن در همان ساعات اولیه موفق به طراحی خود می‌شد شهرستان آمل را تسخیر کرده و در اختیار می‌گرفت آن وقت شاید یکی از مهمترین رویدادهای بزرگ کشور اتفاق می افتاد و خلا بزرگی در مقاومت ملت ایران ایجاد می‌شد.

حسینی‌پور بیان کرد: مقاومت جانانه مردم شهیدپرور آمل و مازندران که واقعا مردمی و خودجوش بود باعث افتخار شد، دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی مان در آن روز تلاش‌هایی داشتند ولی اگر در همان ساعات نخست مقاومت خودجوش مردمی شکل نمی‌گرفت معلوم نبود دستگاه‌های انتظامی و نظامی هم موفق می‌شد.

وی با اعلام اینکه در نخستین روزهای پیروزی انقلاب خلاهایی در سیستم امنیتی کشور ایجاد شده بود که دشمن توانست وارد جنگ‌های شمال شده و محل امن را برای تهاجم به شهرهای شمالی و تسخیر مازندران پیدا کند، ادامه داد: آنها به دلیل جریانات کمونیستی که داشتند مسیر دریا را انتخاب کردند تا برای ارتباط و پشتوانه سازی از طریق دریا به کشور شوروی دسترسی داشته باشند.

استاندار مازندران افزود: اگر امروزه ما در بسیاری از نقاط کشور صحبت از بصیرت می‌کنیم و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مردم مازندران به ویژه مردم غیور آمل در همان ماه‌ها و روزهای اول انقلاب بصیرت انقلابی خود را نشان دادند، آمل از دیرباز پایگاه اصیل علمای بزرگ بود که سالیان سال منشأ برکت و خدمات مختلف دینی و عقلی بودند.

وی با اعلام اینکه مردم آمل و مازندران پرورش یافته خاندان اهل بیت هستند، گفت: این اقدام بی نظیر مردمی و مقاومت بی‌بدیل باعث شده که آمل را به شهر هزار سنگر نام نهادند و امام امت آن را در وصیت نامه خود به عنوان یک رویداد مهم ذکر کردند پس باید برای نسل جدید و نسل های آینده آن روزهای پرافتخار تبیین شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار ستاد استانی حماسه اسلامی ششم بهمن شکل گرفت، گفت: لازم است رویداد ششم بهمن را از دیوارهای شهر آمل بیرون ببریم زیرا این حماسه اسلامی فقط متعلق به آمل نیست و این رویداد تاریخی به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات در سطح شمال و همه مناطق کشور است پس لازم است این رویداد در سطح ملی برگزار شود، همه مردم ایران این روز تاریخی را قدر بدانند و به عنوان یک الگوی مقاومت و ایستادگی بشناسند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه حماسه ششم بهمن رویداد کمی نیست، اتفاق کوچکی نبود و باید در آینده به جایگاه اصیل خود برسد، بیان کرد: مردم آمل در حماسه ششم بهمن از تنگه احد انقلاب اسلامی دفاع جانانه و بابصیرت داشتند.

وی با اشاره به اینکه آمل امروزه صنعتی‌ترین شهر مازندران و شمال کشور است، یادآور شد: آمل نقش برجسته در صنعت، درآمد و تراکنش مالی مازندران دارد، تراکنش مالی امل بیش از همه شهرها است و باید برای توسعه و تعالی آمل برنامه مدون داشت زیرا تاریخ بسیار بزرگی در این شهر وجود دارد و لازم است برنامه ویژه برای توسعه آمل ترسیم شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.