با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

مردم آمل در 6 بهمن سال 60 ولایتمداری، بصیرت و حضور خودجوش خود را اثبات کردند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / امام جمعه امامزاده عبدالله آمل گفت: آملی ها در ششم بهمن سال 1360 در یک نیمروز بساط کمونیست ها در هم پیچیدند و برای همیشه در وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل مظهر شهادت طلبی، ولایتمداری و بصیرت شدند.

حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مورد نیاز جامعه است تا جامعه اسلامی در مسیر رشد و تعالی عمومی گام بردارد.

وی با بیان اینکه حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 برگ زرینی از افتخارات انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پیروزی کشورمان مقام نظام شاهنشاهی بود، افزود: در هر دوره از تاریخ شهرستان آمل همیشه ملجأ و زادگاه علمان، فرهیختگان، مراجع تقلید و سیاسیون فراوان بوده است و در عصر حاضر هم علامه ذوالفنون مرحوم علامه حسن حسن زاده آملی و مفسر کبیر قرآن علامه جوادی آملی در این آب و خاک زیست داشته و دارند.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل با تأکید بر اینکه برگزاری همایش بزرگ پدران آسمانی در سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن، تصریح کرد: آمل از شهرهای شاخص کشور است و امروزه در مازندران صنعتی ترین شهر مازندران و در صادرات و اشتغال آفرینی زبانزد شد.

حسین زاده برسمنانی با اشاره به اینکه شهدای جنگل در قبل و بعد حماسه ششم بهمن سال 1360 حافظ استقلال، امنیت، ابهت و اقتدار انقلاب اسلامی، بیان کرد: شهدای ششم بهمن در یک نیمروز بساط کمونیست ها در هم پیچیدند و برای همیشه در وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل مظهر شهادت طلبی، ولایتمداری و بصیرت شدند.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل با اشاره به لزوم عمل به تقوا و توصیه به آن که از مصادیق بارز قرآنی و الهی است، یادآور شد: یکی از مصادیق تقوا در حفظ زبان است، بیش از 70 گناه از زبان جاری می شود همچنین انسان های بسیار زیادی در طول تاریخ براساس بیاناتی که توسط زبان جاری شد هدایت و راهنمایی شدند و به سعادت دنیوی و اخروی رستگار شدند.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل تصریح کرد: تقوا باعث می شود تا مسیر حق از ناحق جدا شود، قول سدید هم به معنای سخن حق با محتوای استوار است تا خوب حرف بزنیم، حرف های خوب بزنیم و در روش خوب هدایت شویم.

حسین زاده برسمنانی با اشاره به بیانات امام علی(ع) که فرمودند بهترین حرف زدن آن است که سداد داشته، محکم و استوار باشد، متذکر شد: قول سدید برکات مختلف دارد زیرا قول سدید سخن محکم، بدون خدشه و شک است که پشتوانه اصلی تقوا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید مواظب زبان خود باشیم و آن را حفظ کنیم، یادآور شد: بعضی انسان ها بدون حفظ زبان ویژگی اصلی و باطن خود را بروز می دهند ولی انسان مؤمن برای نجات باید مواظب زبان خود باشد.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل با اعلام اینکه اثر گناه را قول سدید پوشش می دهد و غفاران الهی بر انسان قلم عفو می کشد، بیان کرد: با قول سدید می توان با انبیا، اولیا و برترین های نزد خداوند محشور شد و رفاقت با بهترین های نزد خداوند را تجربه کرد تا فلاح و رستگاری حاصل شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب و بیان فضایل، اعمال و آداب این ماه بزرگ، خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان دینی با استفاده از ماه رجب، شعبان و رمضان به مدارج عالی و متعالی رسیدند.

وی با اعلام اینکه امام راحل فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود، یادآور شد: دشمنان با ترور و کشتار نمی توانند مردم ایران اسلامی را از مسیر اصلی شان منحرف کنند، در اقدامات تروریستی کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی هم دیدیدم که ماهیت پلید و پست دشمنان اسلام بار دیگر هویدا شد.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل با بیان اینکه سپاه پشتیبان مردم است و ولایتمداری پاسداران زبانزد است، گفت: آمریکا می داند نمی تواند مقابل ایران موفق باشد زیرا جوانان نخبه بومی کشورمان با دانش داخلی دست به اقتدار و امنیت می زنند و در زمینه نظامی، هسته ای و پزشکی آمریکا، استکبارگران و ایادی کفر را به ستوه درآوردند.

وی با اشاره به رشادت های مردم در نوار غزه و محکومیت جنایات، کودک کشی و نسل کشی زنان و کودکان بیگناه نوار غزه به دست اسرائیل غاصب، گفت: در ماه رجب که یکی از بهترین ماه های خداوند است ولادت امام علی(ع)، روز پدر و ایام اعتکاف را پشت سر گذاشتیم.

حسین زاده با بیان اینکه اعتکاف یعنی خلوت کردن با خداوند و بهترین وقت برای سبک بالی است تا مسیر خدایی رقم بخورد، یادآور شد: ماه رجب برکات بسیار زیاد دارد و اعتکاف از اسرارآمیز ترین عبادات نزد خداوند است، حکمت به اسرار اعتکاف سبک باری و سبک بالی خواهد بود همچنین در بخش امامزاده عبدالله مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) اسکومحله برای اعتکاف خواهران اختصاص داده شد و مؤمنان در مدت سه روز با خداوند دست به راز و نیاز داشتند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی پهلوان فردین هدایتی کشتی گیر سنگین وزن اهل این شهر در مسابقات جهانی قهرمانی کشتی به میزبانی شهر زاگرب کشور کرواسی، گفت: این جوان بااخلاق و دیندار آملی در مسابقات جهانی توانست با شکست همه حریفان به مدال طلای سنگین وزن دست پیدا کند هرچند چهلوان فردین هدایتی جوان خوش استعداد، اخلاق مدار و متدین است که در هر میدان به به اهل بیت اقتدا می کنند، باید قدردان این ورزشکاران باشیم و مسؤولان باید حمایت و پشتیبانی های زیادی از ورزشکاران و قهرمانان ملی و بین المللی داشته باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.