با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های مازندران/ نیازمند بازنگری در کشاورزی مازندران هستیم

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه‌های مازندران با اشاره به وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های این استان، گفت: مازندران در زمینه مشکلات و مسائل کشاورزی نیاز به بازنگری دارد.

علی اکبر متکان در نشست اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌های کشور رشد چشم‌گیر در تولید علم، فناوری، تحقیق و پژوهش دارند و اساتید و دانشجویان به فکر نوآوری و تحقیق گسترده هستند.

وی با اشاره به اینکه در دهه ۱۳۶۰ دانشگاه‌ها رشد خوبی در کشور داشتند ولی ظرفیت پذیرش دانشجویان محدود بود، افزود: در آن سال‌ها دانشجویان زیادی از کشورمان به برخی کشورهای دنیا برای تحصیل می‌رفتند که در شرایط بسیار نامساعد آموزشی، علمی، اخلاقی و دیگر مشکلات در خارج از مرزها داشتند و وضعیت نابهنجاری را شاهد بودیم.

متکان با اعلام اینکه خدمتی که دانشگاه‌های غیردولتی آن زمان به کشور داشتند بسیار ارزشمند بود، تصریح کرد: امروزه بسیار نیاز است تا دست به تجدید نظر در دانشگاهای غیردولتی و حتی دانشگاه‌های دولتی بزنیم زیرا تعداد دانشجویان کشور کم بوده و صندلی خالی زیادی داریم.

وی با بیان اینکه مازندران قطب اقتصادی ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: در مازندران مواهب خدادادی و الهی فراوان همانند دریا داریم ولی رشته‌های تخصصی در زمینه حفظ، بهره‌برداری، گردشگری، حمل و نقل و بهره‌گیری مناسب و مطلوب از دریا نداریم.

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه‌های مازندران با اشاره به انقراض بعضی گونه‌های دریایی و نبود راهکار لازم برای احیای این گونه‌های نادر در کشور، خاطرنشان کرد: ساحل، مسائل توریسم و گردشگر در مجاور دریا می‌تواند بستر بسیار مناسب را فراهم کند هرچند یک دانشکده توریسم در شمال کشور داشتیم که نتوانست به درستی به اهداف‌ برسد.

متکان با اشاره به اینکه مازندران مهد مرکبات، برنج، گیاهان زینتی و دارویی است ولی برای محصولات استراتژیک همانند برنج و مرکبات رشته‌های تحقیقاتی و زنجیره ارزش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد خام‌فروشی این محصولات هستیم که نباید انجام شود.

وی با اعلام وجود جنگل، جلگه، ارتفاعات و گیاهان کوهستانی و دریایی در مازندران، افزود: برای این مواهب الهی نیز اقدامات اساسی انجام نشد البته معتقدم رشته‌های دانشگاهی که به کار مردم مازندران بیاید وجود ندارد هرچند در زمینه زنجیره ارزش لبنیات نیز می‌توان دست به کارهای گسترده زد.

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه مازندران در زمینه مشکلات و مسائل کشاورزی نیاز به بازنگری دارد، گفت: آموزش و پرورش نباید در کشورمان تحت تأثیر مسائل جاری دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا شاهد مهاجرت دانشجویان و اساتید به خارج کشور باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.