با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

احداث فرودگاه اطفا حریق مازندران در آمل موافقت شد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت برای احداث فرودگاه اطفا حریق مازندران در شهرستان آمل خبر داد.

منتشر شده

در

عزت‌اله یوسفیان‌ملا در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه با وجود سالی پربرکت در سال گذشته با اجرای پروژه‌های عمرانی در آمل، نباید کار را تا به اینجا بسنده کرد و بیشتر باید انجام شود، اظهار داشت: در اجرای این پروژه‌ها مصوباتی از سوی دولت قبل داشتیم اکنون در حال اجرا بوده  و  تمام راه‌ها باید چهار بانده شوند که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبارات خوبی را برای شهرستان آمل در نظر گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون اجرای دو پروژه برای چهاربانده کردن محورهای اوجی‌آباد به سیاهکلا و سرخرود آغاز شده و پیمانکاران در حال کار هستند، مابقی طرح‌های چهاربانده کردن نیز دستور کار قرار می‌گیرند. 

یوسفیان‌ملا با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان از توان تخصیص بودجه برای اجرای این طرح از محل سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: با تخصیص هر اعتباری برای شهرداری و راه روستایی، پیگیر اجرای پروژه‌ها بودیم تا این اعتبارات به خوبی هزینه شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه با وجود نعمت الهی رودخانه هراز و برآورد 600 میلیون مترمکعب آب این رودخانه باید از آن استفاده بهینه شود که ساخت سد بهترین بهره‌گیری از آن است، گفت: همه سدهای مازندران اعم از  لفور، نکا و بهشهر کمتر از هشت درصد آب سطحی را جمع‌آوری می‌کند اما سد هراز به تنهایی 27 درصد آب‌های سطحی رودخانه را در خود جمع می‌کند.

وی افزود: چهاربانده کردن محور هراز که بخش عمده‌ای از این پروژه به بهره‌برداری رسیده و اکنون پیمانکاران در بخش تونل آبشار پلور با هزینه‌ای بالغ بر 37 میلیارد تومان مشغول به کار هستند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اجرای پروژه مهم فرودگاه در این شهرستان یادآور شد: این پروژه در بودجه ملی سال 98 عدد و رقم دارد و این ارقام در دوره وزیر راه سابق و وزیر جهاد برای ما نوشتند؛ تمام سطح فرودگاه‌های شمال کشور هیچ یک کمتر از 100 هکتار نیستند و ساخت چنین فرودگاهی در آمل با حفظ شرایط کشت برای اطفاء حریق است.

وی اضافه کرد: همه فرودگاه‌های بین‌المللی دارای فرودگاه معین هستند و این فرودگاه معین یعنی فرودگاه اول بعد از فرودگاه اصلی و اکنون فرودگاه معین ما گیلان است همانطور که برای فرودگاه امام و مهرآباد، فرودگاه اصفهان است.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه نامه‌ای که وزیر سابق  راه برای وزارت جهاد نوشتند به منظور اطفا حریق جنگل با هلی‌کوپتر مشکل و از طریق هواپیما آسان‌تر و بهتر است بنابراین ساخت فرودگاه اطفا حریق در این منطقه مناسب است، بیان کرد: هم‌اکنون در این شهرستان یک فروند هلی‌کوپتر 115 وجود دارد که به چند نقطه از کشور امدادرسانی می‌کند و توانایی برای زمان آتش‌سوزی جنگل ندارد.

وی افزود: کار پیگیری فرودگاه در حال اتمام است با توجه به اینکه ساخت چنین فرودگاهی برای این نیست که صرفا برای تهران باشد؛ با وجود تصویب عدد و رقم آن در ردیف بودجه سالانه متاسفانه همان بلایی که برای سد هراز آوردند برای این پروژه وجود دارد و سنگ‌اندازی می‌کنند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه امسال شش فرودگاه در کشور در حال آماده‌سازی است اما فرودگاه آمل را به دلیل این سنگ‌اندازی‌ها شروع نمی‌کنند، گفت: این پروژه از همه پروژه‌ها مهم‌تر است زیرا بودجه‌ای برای آن در سال 97 قرار دادند و جزو ردیف ملی و دارای اعتبار مشخص و در جدول 20  به عنوان فرودگاه اطفا حریق و امداد هوایی در نظر گرفته شده است

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.