با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وداع اهالی دیار هزار سنگر با شهدای خوشنام حماسه و خون

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امشب فرزندان مادر سادات در مجلس عزای مادر در دیار هزار سنگر گل کاشتند و میهمان میهمانان عزاداران فاطمی در وداع آخر بودند.

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرزندان مادر سادات  بی‌حرم، در مجلس عزای مادر گل کاشتند و میهمان میهمانان عزاداران فاطمی بودند.

در روز شهادت مادر سادات ۲۸۰ شهید گلگون کفن و خوشنام ایران اسلامی در سراسر وطن به خاک سپرده می شوند و امشب وداع آسمانی داشتند.

*اشک‌ دهه نودی‌های انقلاب در وداع با خوشنامان

شهدای گمنام امروز در محفل وداع دانش‌آموزی در مدارس خوش درخشیدند و دهه نودی‌های انقلاب و آینده سازان کشور نجوای کودکانه و عاشقانه سر دادند و عهد و پیمان ناگسستنی با شهدای خوشنام بستند.

شهدای خوشنام مدرسه به مدرسه نورافشانی داشتند و به علم و دانش دانش‌آموزان برکت دادند.

در کنار الماس‌های اشک دهه نودی‌های شیرین زبان و خوش الحان معلمان و فرهنگیان هم با همرزمان سال‌های نه چندان دور عاشقی خود وداع داشتند و زیر لب زمزمه‌هایی به یادگار گذاشتند.

علاوه بر مقاطع مختلف مدارس، ادارات و نهادهای شهر هزار سنگر نیز به نور شهدا نورانی شد و کارمندان هم با خوشنامان بی نام و نشان وداع داشتند.

دیار حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ امشب هم میزبان شهیدان گمنام بود و آخرین وداع با گمنامان فاطمی در هیأت‌های مذهبی همانند هیأت سائلین الحسین(ع) به همراه ذکر مصیبت اهل بیت، خاطره گویی از شهدا، روایتگری از هشت سال دفاع مقدس و سینه زنی همراه بود.

*نورافشانی شهدای گمنام در نقاط مختلف دیار هزار سنگر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آئین وداع با شهدای خوشنام، گفت: آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان عصر روز یک شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.

عابدین داغمه‌چی افزود: این روزها با ورود ۱۳ شهید خوشنام هشت سال دفاع مقدس به مناطق شهری، روستایی، محلات، دانشگاه‌ها، ادارات، مدارس و مناسبت‌های دینی و مذهبی حال و هوای شهدایی در مازندران حاکم شد و در آمل هم شهید گمنام ۲۵ ساله عملیات ایذایی والفجر ۸ بوارین میهمان زنان، مردان، دانشجویان و فرزندان این دیار بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با بیان اینکه شهید خوشنام طی یک روز میهمان ۱۳ دانشگاه این شهرستان بود، تصریح کرد: شهید گمنام در بسیاری از مدارس و ادارات تشییع و وداع شد تا نسل جوان و نوجوان کشورمان بدانند این آرامش، امنیت، اقتدار و صلابت ایران اسلامی به برکت خون همین شهدا است.

*تشییع و خاکسپاری ۲ شهید خوشنام در دیار هزار سنگر

وی یادآور شد: شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح روز یک‌شنبه همزمان با شهادت مادر سادات در شهرستان ساری تشییع شده و برای تشییع پایانی و خاکسپاری راهی شهرستان‌ها می‌شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل گفت: از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز یک شنبه پیکر شهدای خوشنام از سپاه پاسداران این شهرستان تا میدان ۱۷ شهر بر روی دست زنان و مردان غیور تشییع می‌شود.

وی متذکر شد: پیکر پاک و مطهر یکی از شهدا در حسینیه رضوان آفتاب ۵ به خاک سپرده خواهد شد همچنین در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه پیکر دیگر شهید گمنام در شهر امامزاده عبدالله از شهرداری تا حرم آستان امامزاده عبدالله(ع) تشییع شده و در پادگان مالک اشتر خاکسپاری می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.