با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افتتاح پروژه آبرسانی با اعتبار نزدیک به 20 هزار میلیون ریال در شهرستان نور

با افتتاح و بهره برداری از 3 پروژه آبرسانی در شهرستان نور، 1503 خانوار از آب شرب با کیفیت برخوردار شدند.

منتشر شده

در

در هفتمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی سه پروژه آبرسانی با اعتبار نزدیک به ۲۰ هزار میلیون ریال، برای بهره‌مندی یک‌هزار و ۵۰۳ خانوار شهری و روستایی در این شهرستان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب مازندران در این آئین، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۹ طرح آبرسانی با اعتبار ۹۹۷ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال برای بهره‌مندی ۷۳ هزار و ۲۹۴ خانوار در سطح استان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود که شامل حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه، احداث مخازن زمینی و هوایی، اجرای خط انتقال آب، اصلاح شبکه آبرسانی، بهسازی ۶ دهنه چشمه، تهیه و نصب ۶ دستگاه فیلتر، احداث سوله و احداث تصفیه‌ خانه فاضلاب است.

 

علی اصغر علیپور افزود: پروژه آبرسانی شهید هاشم توکلی با هدف بر طرف نمودن مشکل کیفیت آب استحصالی از چاه با خذف آهن و منگنز با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان برای تهیه و نصب ۶ دستگاه فیلتر جهت ارتقاء کیفیت آب شرب ایزدشهر نور و خشت‌سر محمودآباد اجرا شد که یکهزار و ۴۰۰ خانوار این مناطق از آن برخوردار می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: چاه حفر شده در این پروژه با دبی ۱۸ لیتر در ثانیه مشکل تامین آب شرب خشت‌سر و ایزدشهر را از نظر کمی نیز برطرف می‌کند.

این مسؤول از دیگر پروژه‌های افتتاحی امروز را طرح مشارکتی آبرسانی به روستاهای سخت عبور مناطق بالادست بخش چمستان نور(میرخمند و میچکاخونی) عنوان و تصریح کرد: با هدف ایجاد ذخیره مطمئن و تامین آب شرب سالم و بهداشتی، ۲ واحد مخزن زمینی به حجم ۲۰۰ متر مکعب در این ۲ روستا احداث و ۱۲ هزار متر لوله پلی اتیلن برای اجرای شبکه تامین شد.

 

علیپور اعتبار هزینه شده در این طرح‌ها را ۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۱۰۳ خانوار روستایی این مناطق از مزیت این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند.

علی شادمان فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم، اظهار کرد: خدمات ارائه شده و ارتقای کیفیت آب شرب نشان از تلاش دولت برای رفاه حال مردم در این شرایط سخت دارد و به این مفهوم است که نظام و دولتمردان تلاش می‌کنند با استفاده حداکثری خدمات بیشتری به ویژه در بحث آب شرب ارائه کنند که ما در این شهرستان همیشه با مشکلاتی مواجه بودیم.

فرماندار شهرستان محمودآباد نیز شرایط حاضر را سخت‌ترین دوره در چهل و سه ساله انقلاب دانست و اظهار کرد: در شرایطی هستیم که اجازه فروش نفت و واردات دارو را نداریم در حالی‌که قوانین بین‌المللی ورود دارو در هر شرایط را مجاز دانسته است اما تحریم ظالمانه آمریکا اجازه واردات دارو را نمی‌دهد.

خسرو طالب به پنج‌شنبه‌های افتتاح ا.ب.ایران اشاره کرد و گفت: هر هفته پروژه‌های زیادی افتتاح می‌شود و این نشان می‌دهد که مسیر به سمت توسعه و پیشرفت به ویژه در این دولت است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.