با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فرماندار آمل: همراهی مردم آمل با محدودیت‌های کرونایی خوب بود

فرماندار آمل گفت : از بامداد امروز که اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در سطح شهرستان آغاز شده تاکنون مردم همراهی خوبی داشتند و پیش‌بینی ما این است که طی روزهای آینده بهتر می‌شود.

منتشر شده

در

علیرضا شریعت عصر امروز در جمع خبرنگاران و نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، افزود : با توجه به شرایط کرونایی قرمز شهرستان ، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به جز مشاغل گروه یک که شامل ۲۲ رده شغلی می شود ، دیگر مشاغل  اجازه فعالیت ندارند و خوشبختانه بازرسی های انجام شده هم نشان می دهد که اصناف همراهی کرده اند.

وی ادامه داد: به طور میانگین بیش از ۹۰ درصد از  واحدهای صنفی مشمول محدودیت کرونایی کسب و کارشان را تعطیل کردند و حتی در برخی از خیابان های شهرستان اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی اصناف به بیش از ۹۸ درصد می رسد.

فرماندار آمل گفت : اگر مردم با دستگاه های نظارتی و مسئولین همراهی کنند در عرض این دو هفته وضعیت شهرستان مطلوب خواهد شد و از شرایط قرمز کرونایی خارج می شود.

شریعت از تشکیل ۱۶ تیم نظارتی در سطح شهرستان خبرداد و گفت : پنج تیم روستایی نیز در روستاها با کمک بخشداران تشکیل شده است و فعالیت اصناف در سطح شهرستان توسط این تیم ها روزانه رصد و در صورت تخلف ، واحد صنفی مربوطه پلمب خواهد شد.

استقرار پنج ایستگاه بازرسی در ورودی شهر

مقام عالی دولت در آمل از استقرار پنج ایستگاه بازرسی جهت کنترل ورود و خروج خودروهای غیربومی در سطح شهرستان خبرداد و گفت : این پنج  ایستگاه بازرسی در انتهای خیابان کلاکسر ، هزارسنگر ، جاده قدیم آمل به بابل ، رو به روی بیمارستان شمال و همچنین پاسگاه آغوزبن خیابان نور مستقر شدند و نیروهای انتظامی در این ایستگاه ها از ورود خودرو های غیر بومی به شهر جلوگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خودروهای غیربومی که وارد شهر آمل شوند به مبلغ یک میلیون تومان جریمه خواهند شد، افزود : اگر در روزهای آتی تردد خودروهای غیر بومی در شهرستان دیده شود ، ایستگاه های بازرسی  بیشتری در نقاط شهر اضافه خواهد شد تا بر اجرای مصوبات کرونایی  و منع رفت و آمد نظارت داشته باشند.

شریعت همچنین گفت : در نخستین روز از اجرای طرح محدودیت کرونایی  به دلیل اینکه هنوز برگه های تردد و برچسب های عبور و مرور در اختیار کارکنان شهرهای قرمز قرار نگرفته ،  ماموران  مستقر در ایست و بازرسی با مردم و کارگران همکاری کردند و با برگه شناسایی توانستند وارد شهر شدند ، ولی از فردا عبور و مرو حتما باید با برگه تردد از اداره  متبوع یا واحد صنعتی مربوطه و یا با برچسب های ویژه عبور و مرر صورت بگیرد در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

وی افزود : منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح نیز از امشب با همکاری نیروهای انتظامی ، پلیس راهور، بسیج و سپاه در سطح شهرستان اجرا خواهد شد و هیچگونه استثنایی برای این طرح وجود ندارد.

شریعت با اعلام این که آمل از شهرهای بزرگ مازندران است  و راه های فرعی زیادی دارد ، گفت : ورودی های فرعی شهرستان نیز تا آنجایی که امکان پذیر باشد با نیوجرسی بسته خواهد شد.

براساس آخرین آمار ستاد مقابله با کرونای مازندران ، هم اکنون حدود ۷۷۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند که از این تعداد حدود ۱۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان آمل بستری هستند.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، سه شهرستان آمل ، بهشهر و ساری در استان مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند و ۱۹ شهرستان دیگر هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

طبق مصوبه این ستاد ، در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی تمامی کسب و کارها به جز سطح یک که با نیازمندی های مردم سر و کار دارد از امروز برای مدت دو هفته تعطیل است. ورود خودروهای غیربومی به این شهرها ممنوع است و خودروهای بومی هم حق خروج از آنها را ندارند.

همچنین برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، از امشب به مدت دو هفته تردد خودرویی در تمامی شهرهای دارای وضعیت قرمز ، نارنجی و زرد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد ممنوع است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.