با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کاهش 65 درصدی رعایت پروتکل‌های کرونایی در مازندران

قائم مقام ستادمقابله با کرونا مازندران گفت: در حالی که نقطه اثرگذاری رعایت پروتکل‌ها بیش از ۷۵ درصد است ، اما در مازندران کمتر از ۶۵ درصد است که فاصله زیادی با حد مطلوب دارد.

منتشر شده

در

حسین حسن نژاد در نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا شهرستان آمل افزود : شکاف در رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت تصاعدی بر افزایش آمار ابتلا به بیماری اثر گذاشته و شرایط استان را به سمت خطرناک پیش می برد. 

وی وارد نشدن مازندران به موج سوم شیوع کرونا حتی با شرایط قرمز را یک دستاورد برای کل استان دانست و گفت : در این دستاورد ، مسئولان اجرایی ، کادر درمانی و مردم همگی پای کار بوده و نتیجه همراهی همه استان است. 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تاکید کرد : همین که استان مازندران در میان ۲۷ استان دیگر تنها منطقه ای بود که وارد موج سوم نشده است ، نشان از مدیریت قوی استان و همچنین درک جمعی دارد. 

حسن نژاد تداوم رعایت جمعی نکات بهداشتی را برای مدیریت کرونا ضروری دانست و تاکید کرد : باید با نگاه واقع بینانه و مسئولیت پذیر از هرگونه محدودیت و سختگیری بیشتر بر مردم و بازار استان جلوگیری کرد که این کار مستلزم یاری عوامل اجرایی و شهروندان مازندرانی است.

وی افزود : خود دولت نیز موافق فشار به مردم با بسته شدن بازار نیست ، زیرا این وضعیت بیش از همه به پایگاه اجتماعی دولت آسیب خواهد رساند ، ولی در شرایط کنونی پای سلامت مردم  در میان است که منجز به اجرای محدودیت های جدید شده است.

وضعیت کرونا در آمل کاملا نگران کننده است

 قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران با انتقاد از وضعیت اجرای محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی در شهرستان آمل ، گفت: با تمام تلاش هایی که برای مدیریت کرونا در امل صورت می گیرد آماری که از مبتلایان در این شهرستان در دست است و گزارش های میدانی از محدودیت های کرونایی حکایت از شرایط خطرناک در این شهرستان دارد.

حسن نژاد اظهار داشت : بنا به بررسی بازرسان ویژه استانداری و ستاد مقابله با کرونا استان در حال حاضر  بیش از۷۰ درصد بازار  آمل باز است که شامل مشاغل سطح یک و ۲ می شود در حالی که این وضعیت مغایر با محدودیت های کرونایی است. 

وی همچنین از میزان بازرسی های انجام شده در شهرستان آمل نیز انتقاد کرد و گفت : این میزان بازرسی متناسب با شرایط کرونایی آمل نیست و همچنین انحراف در محدودیت های کرونایی این شهرستان قابل قبول نمی باشد.

معاون استاندار مازندران همچنین از باز بودن مشاغل سطح سه و چهار در شهرستان آمل انتقاد کرد و افزود : گزارش کتبی داریم که مشاغل سطح ۳ و ۴ در خارج از خیابان های اصلی شهر اکنون باز هستند و فعالیت دارند که  قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: حاشیه شهرهای ما آستانه خطر بیشتری نسبت به مراکز شهری دارد که متاسفانه باز است و در آمل هم داخل شهر و هم خارج از آن شاهد بازگشایی گسترده صنوف هستیم. 

دلسوزی صنفی به ضرر همه خواهد بود

قائم مقام ستاد مقابله با ویروس کرونا مازندران گفت: اینکه در شهرستان برخی از روزها محدودیت های کرونایی رها می شود به معنای این است که تمامی زحمات این حوزه از دست رفته و برای بازگشت به شرایط مطلوب باید به نقطه شروع بازگشت. 

حسن نژاد افزود: این که در برخورد با تخلفات حوزه صنفی ملاحظاتی صورت می گیرد به معنای دلسوزی خطرناک است و دود این دلسوزی به چشم همه مردم شهرستان آمل و حتی استان مازندران خواهد رفت. 

معاون استاندار مازندران تاکید کرد : مصلحت سنجی در مدیریت کرونا در دراز مدت به ضرر همه خواهد بود و بیشتر از همه به مجموعه خود اصناف زیان خواهد رساند ، زیرا وقتی در کوتاه مدت با سختگیری های شدید بتوان یک مشکل را حل کرد، بهتر از محدودیت ها بر اساس مصلحت در یک دوره بلند مدت است . 

معاون استاندار مازندران از توزیع پرشمار کارت های تردد در شهرستان آمل انتقاد کرد و گفت : باید به سرعت همه این کارت ها جمع آوری شود و تردد ها کاهش یابد. 

وی میزان تردد و دورهمی در آمل را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود : باید جلوی روابط اجتماعی و مراودات اجتماعی گرفته شود و محدودیت های شبانه با نظارت بیشتری اجرا شود.

معاون استاندار مازندران تداوم تعطیلی بازار را بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری دانست و گفت : نباید مردم قربانی مسائل اقتصادی و کسب و کار بازار شوند و تا زمانی که شرایط آمل از حالت بحرانی و قرمز خارج نشود نباید بازگشایی بازار صورت گیرد.

محدودیت های جامع و هوشمند مقابله با کرونا از شنبه اول آذر ماه با تقسیم بندی وضعیت کرونایی شهرهای کشور به قرمز ، نارنجی و زرد به مدت ۲ هفته به اجرا گذاشته شد و پس از آغاز هفته جاری به مدت یک هفته دیگر تمدید گردید.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، تمامی مشاغل به استثنای مشاغل سطح یک که نیازمندی های ضروری مردم را تامین می کند ، در مناطق قرمز کرونایی تعطیل است.همچنین در این مدت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان ها ممنوع است. خودروهای بومی هم حق ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز را ندارند. تردد خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در شهرهای قرمز ممنوع است. ستاد برای هرگونه تخلف از این محدودیت ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی ، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی تعیین کرده است.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران ، شهرستان های آمل ، ساری ، محمودآباد ، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند . بر اساس آخرین آمار بیش از ۹۳۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.