با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

گلایه مردم مازندران از بی ثباتی قیمت گوشت قرمز

در حالی که رئیس دامپزشکی کشور اعلام کرده بود مردم نگران تهیه گوشت قرمز نباشند، رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران از عدم اختصاص سهمیه دام وارداتی به این استان خبر داد و انگار نه انگار که گوشت قرمز از سفره بسیاری مردم مازندران حذف شده است.

منتشر شده

در

گوشت قرمز به عنوان یکی از کالاهای اساسی سفره مردم محسوب می‌شود و این در حالی است که افزایش افسارگسیخته قیمت این محصول سبب حذف آن سفره بسیاری از مردم شده است.

رئیس دامپزشکی کشور نیز در سفر اخیر خود به مازندران به مردم اطمینان داده بود که دیگر نگران تهیه گوشت قرمز نباشند اما صحبت‌های رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران بیانگر چیز دیگری است.

وی اظهار داشت: در نامه‌ای به فرمانداری از آن‌ها تقاضا کردیم که بخشی از دام زنده وارد شده به کشور به استان مازندران ارسال شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم و نیز کنترل قیمت گوشت در بازار باشیم اما تا این لحظه حتی یک رأس هم وارد استان نشده است.

اما آن چه که در این مقطع، حائز اهمیت بوده بحث مهار قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از افزایش افسارگسیخته آن بوده که عدم توجه جدی به آن سبب ایجاد نگرانی در مردم می‌شود و در این بازه باید واردات دام، جلوگیری از صادرات دام، نظارت مستمر بر بازار در اولویت فعالیت‌های مدیران مربوط قرار گیرد.

خبرنگار خبرگزاری تسنیم به میان مردم رفته تا نظر آنها را در این باره جویا شود که در ادامه از نگاهتان می‌گذرد.

یکی از عرضه‌کنندگان گوشت قرمز گرم با بیان اینکه متاسفانه حمایت دولت از دامداری ها کاهش یافته و بسیاری از دامداری‌ها ورشکست شده‌اند اظهار داشت: سود اصلی این بی‌ثباتی قیمت نصیب دلالان می‌شود و مردم و فروشندگان گوشت قربانی اصلی این گرانی هستند.

وی افزود: نظارت مستمر از سوی سازمان‌های مربوطه وجود ندارد و باید با نظارت جدی از ایجاد حباب قیمت و افزایش بی‌رویه جلوگیری شود.

یکی از اهالی مازندران نیز اظهار داشت: متاسفانه قیمت اجناس در ماه‌های اخیر سیر صعودی داشته و در طول چند ماه چندین بار با افزایش روبه‌رو بوده است.

وی افزود: با واردات دام زنده و عرضه مستقیم گوشت و نظارت مستمر، بخش عمده ای از این مشکلات و بی‌ثباتی قیمت برطرف می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.