با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

از توقیف 2 نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق تا پلمب چهار واحد صنفی آلاینده منابع طبیعی در آمل

منتشر شده

در

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان، گفت: چهار واحد صنفی در آمل به دلیل تخلف از مقررات منابع طبیعی پلمب شدند.

علی اصغر اسماعیل‌زاده شب گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ادامه طرح ضربتی مقابله با قاچاق چوب، دو دستگاه نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق شناسایی و توقیف شدند.

وی با بیان اینکه در این طرح ضربتی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل، پلیس امنیت اقتصادی مازندران و آگاهی سرزده از کارگاه‌های چوب بری بازدید داشته و دو دستگاه خودروی وانت نیسان حامل چوب آلات جنگلی قاچاق از جنس توسکا و راش توقیف شدند همچنین خودروهای متخلف به همراه محموله مکشوفه توسط مأموران منابع طبیعی، عوامل مجری طرح حفاظت شرکت چوب و کاغذ و مأموران نیروی انتظامی توقیف شده و جهت تنظیم پرونده و ارجاع به مرجع قضائی به پارکینگ اداره منابع طبیعی شهرستان آمل منتقل شدند که در این راستا پلمب واحد صنفی متخلف در دستور کار مرجع قانونی قرار گرفت.

اسماعیل‌زاده با اشاره به پلمب چهار واحد صنفی آمل به دلیل تخلف از مقررات منابع طبیعی در طرح ضربتی مقابله با قاچاق چوب، بیان کرد: در این بین سه کارگاه چوب بری و یک مرکز دپوی چوب پلمب شده و متخلفان به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی یادآور شد: واحدهای صنفی متخلف غیرقانونی اقدام به دپو، تبدیل و خرید و فروش چوب جنگلی قاچاق کردند که توسط مأموران منابع طبیعی و نیروی انتظامی شناسایی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با بیان تشدید اقدامات حفاظتی حوزه قاچاق چوب آلات جنگلی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: در جریان تحقیقات و رصدهای حفاظتی طی شبانه روز، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی در عملیات جدید مخفیگاه و محل دپو چوب آلات جنگلی قاچاق را در منطقه امامزاده عبداله شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس امنیت اقتصادی، آگاهی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان، شهرستان و سرجنگلبانی امامزاده عبداله و شرکت مجری طرح حفاظت چوب و کاغذ بیش از ۱۰ مترمکعب چوب صنعتی قاچاق و ۱۰ تن هیزم قاچاق را کشف و توقیف کردند همچنین علاوه بر کارگاه‌های چوب بری و مراکز دپوی چوب، بخشی از چوب قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی کشف شد که برای متخلفان پرونده تخلف تنظیم و متخلفان به مراجع قضائی ارجاع شدند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به کشف و توقیف ۷ استر هیزم جنگلی قاچاق در آمل، یادآور شد: مأموران سرجنگلبانی سرخرود در جریان کنترل و سرکشی از مراکز خرید و فروش و دپوی چوب، ۷ استر هیزم جنگلی قاچاق کشف کردند که چوب آلات قاچاق مکشوفه توقیف و پس از تنظیم پرونده، متخلفان به مرجع قانونی معرفی شدند.

وی در بیان خبر دیگر اظهار کرد: چهار متخلف از عوامل قطع و تبدیل درختان جنگلی منطقه امامزاده عبدالله(ع) آمل دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

اسماعیل‌زاده گفت: پس از رصد حفاظتی توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی آمل، پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی آمل عوامل قطع و تبدیل درختان جنگلی شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراجع قضائی شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.