با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اهدای 19 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و کم توان آملی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / 19 سری جهیزیه عصر امروز به نوعروسان شهرستان آمل در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین اهدا شد که ارزش تقریبی هر جهیزیه 700 میلیون ریال شامل کالاهای اساسی زندگی برآورد شده است.

19 سری جهیزیه نوعروسان این شهرستان همزمان با هفتمین سالروز درگذشت خیر نیک اندیش علمی و فرهنگی مرحوم حاجیه خانم زهرا تفضلی در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل اهدا شد که ارزش تقریبی هر جهیزیه 700 میلیون ریال تخمین زده شده است.

امام جمعه آمل در این مراسم اظهار کرد: دین اسلام بسیار به علم و دانش پرداخته و ارزش و اهمیت علم و دانایی را فراتر از آن چیزی دانسته که تصور می شود.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان با اشاره به اینکه افتخار می کنیم که دین اسلام به علم، علم اندوزی و پژوهش بهای وصف ناشدنی داده است، افزود: تمام ملک و اقتدارمان محصول علم است و پیام بر اسلام فرموده که علم را بجویید حتی در چین و یا مناطق بسیار دوردست باشد.

وی با بیان اینکه نماز تنها عمل عبادی است که تعطیلی ندارد و تمام حرکات آن به صورت علمی برای انسان اثبات شده است، یادآور شد: امام علی(ع) در نخستین وصیت خود فرمودند که هر حرکتی باید عالمانه باشد و معتقدم ایران اسلامی با ظرفیت های بی نظیر علمی و پژوهشی باید مرکز نشر علم باشد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه باید دانشگاه ها امروزه مرکز نشر دیانت، فرهنگ، اعتقاد، علم و پژوهش باشند نه یک منبع برای درآمد لحاظ شوند، ادامه داد: باید در سالت اصلی دانشگاه ها بیاید که جان بپرورانند و علم نشر دهند.

وی با اعلام اینکه از مال گذشتن و وقف کردن کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که وقف یک نهاد ممتاز دینی است.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در این مراسم اظهار کرد: تعداد 19 سری جهیزیه عروس برای حمایت از نوعروسان نیازمندان و کم توان مالی به ارزش تقریبی هر یک جهیزیه 700 میلیون ریال شامل کالاهای اساسی اختصاص یافت.

علی اکبر حاجی زاده با اشاره به حمایت خیران و اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آمل در این امر نیک و حسنه، افزود: همزمان با این برنامه هفتمین سالروز درگذشت خیر نیک اندیش این دانشگاه مرحوم حاجیه زهرا تفضلی برگزار شد که برای ایجاد دانشگاه و احداث دانشکده دامپزشکی بیش از 250 میلیارد ریال کمک رسانی داشتند.

وی بیان کرد: اداره کمیته امداد آمل در اقدامی نو تصمیم گرفت عمل نیک و حسنه اهدای جهیزیه به نوعروسان را از دانشگاه ها آغاز کند و پس از اهدای 43 جهیزیه در دانشگاه غیرانتفاعی شمال، 30 سری جهیزیه به نوعروسان در دانشگاه فذا این بار 19 سری جهیزیه به نوعروسان جوان در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین اهدا شد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با اشاره به اینکه همه باید برای ترویج فرهنگ ازداوج آسان و ساده دست به دست هم دهیم، گفت: تقویت بنیان خانواده، تشکیل و تحکیم آن از مهمترین اقدامات در جامعه است و اهدای جهیزیه به نوعروسان در دانشگاه ها با تلاش کمیته امداد امام خمینی در فصول فعال دانشجویی انجام می شود تا دانشجویان به تشکیل خانواده، ازدواج و آسان سازی فرآیند ازدواج تشویق و ترغیب شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.