با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

7250 خانوار آملی زیر چتر حمایتی کمیته امداد/ 143 واحد مسکن محرومان در آمل ساخته می شود

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با اشاره به اینکه 7 هزار و 250 خانوار آملی زیر چتر حمایتی کمیته امداد هستند، گفت: 143 واحد مسکونی محرومان در روستاها با حمایت خیران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در حال ساخت است.

حبیب الله قلی پور شامگاه یک شنبه در آئین اهدای 19 سری جهیزیه نوعروسان و هفتمین سالروز درگذشت خیر نیک اندیش علمی مرحوم حاجیه خانم زهرا تفضلی در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین این شهرستان اظهار کرد: تجلیل و قدرشناسی از تلاش های خیران باعث ماندگاری کارهای خیر و احسان می شود و باعث شده تا دیگر افراد به انجام کارهای حسنه و نیک ترغیب و تشویق شوند.

وی با اعلام اینکه انجام کار خیر منفعت اش به همه سطوح جامعه می رسد، افزود: تعداد 7 هزار و 250 خانوار آملی زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند که یک هزار و 150 افراد تحت حمایت دانش آموز بوده و در این بین 353 دانش آموز یتیم هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل با اشاره به اینکه در این نهاد حمایتی اصل بر ایجاد و حفظ خانواده است، تصریح کرد: همه تلاش مان برآن است که خانواده های تحت حمایت را توانمند کنیم.

قلی پور با بیان اینکه تمام ایتام تحت حمایت در کنار خانواده زندگی می کنند، یادآور شد: سه اقدام اساسی برای توانمندسازی خانواده ها ایجاد اشتغال، تهیه مسکن و ازدواج است همچنین یکی از شعارهای ما این است که خانه می سازیم تا خانواده بسازیم.

وی با اشاره به اینکه سعی داریم با گسترش خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد امام خمینی به این هدف برسیم که فرزندان تحت حمایت و ایتام از خانواده جدا نشوند، ادامه داد: در سال گذشته تعداد 153 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان و کم توان مالی به ارزش هر جهیزیه 500 میلیون ریال به قیمت کارخانه اهدا شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل با اشاره به اهداف گسترده اهدای جهیزیه نوعروسان در دانشگاه ها، بیان کرد: این اقدام مهم باعث شده تا در مهمترین مراکز علمی و پژوهشی دست به ترویج ازدواج آسان، ایجاد انگیزه برای ازدواج و تشکیل خانواده و فرهنگ سازی برای ازدواج در بین دانشجویان بزنیم.

وی با اشاره به اهدای 43 سری جهیزیه به میزبانی دانشگاه غیرانتفاعی شمال و 30 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در دانشگاه فذا، گفت: در سومین مرحله تعداد 19 سری جهیزیه با ارزش 700 میلیون ریال برای هر جهیزیه به قیمت کارخانه در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به نوعروسان اهدا شد.

قلی پور با اشاره به اینکه هفت قلم کالای اساسی زندگی همانند تلویزیون، یخچال، جاروبرقی، اجاق گاز و اتو به نوعروسان هدیه داده می شود، بیان کرد: در مجموع 19 سری جهیزیه امروز برای اهدا به نوعروسان به ارزش ریالی 13 میلیارد و 300 میلیون ریال تدارک دیده شد.

وی، افزود: تاکنون 49 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهدا شده و قصد داریم تا پایان سال تعداد 150 جهیزیه دیگر تهیه و به جامعه هدف تقدیم کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل با اشاره به ارزش والای تحکیم خانواده و بالا بردن ارج و قرب خانواده ها، اظهار کرد: همه افراد جامعه می توانند با پرداخت حداقل 100 هزار ریال در ماه یاری رسان طرح اکرام ایتام باشند.

قلی پور با اشاره به اینکه در زمینه ساخت مسکن محرومان تعداد 143 واحد مسکونی در روستاها با حمایت خیران نیک اندیش، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی در حال ساخت است، گفت: خیران نیک اندیش همیشه بازوان توانمند و کارساز کمیته امداد امام خمینی هستند و برای اجرای بهتر طرح های اکرام ایتام، ساخت خانه محروم، درمان نیازمندان و دستگیری از مستمندان زیر پوشش نیازمند حمایت خیران هستیم و دست آنها را در مسیر فقرزدایی جامعه به گرمی می فشاریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.