با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

توقیف 2 خودروی نیسان چوب جنگلی، قاچاقچیان حرفه ای را گرفتار کرد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت: قاچاقچیان حرفه ای و سابقه دار چوب به همراه دو دستگاه نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در اجرای گشت نوروزی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

علی اصغر اسماعیل زاده اظهار کرد: دو دستگاه خودروی نیسان حامل پوب جنگلی قاچاق در اجرای طرح گشت نوروزی در این شهرستان شناسایی و توقیف شدند.

وی با بیان اینکه مأموران سرجنگلبانی کرسنگ در جریان گشت نوروزی بامداد روز گذشته یک دستگاه خودروی وانت نیسان فاقد پلاک را شناسایی کردند، افزود: با زیرنظر گرفتن خودروی مشکوک، محرز شده نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق از جنس توسکا است که خودروی حامل چوب جنگلی قاچاق توسط مأموران منابع طبیعی توقیف شد.

اسماعیل زاده با بیان اینکه با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی بخش دابودشت راننده خودروی نیسان که از قاچاقچیان حرفه ای، سابقه دار و دارای چندین پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی بود، دستگیر شده و به مرجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان آمل با بیان اینکه مأموران پاسگاه ایست بازرسی محمولات جنگلی و مرتعی بایجان بامداد امروز حین کنترل شبانه روزی محور هراز موفق به شناسایی و توقیف یک دستگاه نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق از نوع تخته شدند، خاطرنشان کرد: دو دستگاه نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شدند.

وی یادآور حجم چوب های کشف شده از دو خودروی توقیف شده بیش از 4 متر مکعب گزارش شده است، شد: اقدامات حفاظتی برای پیشگیری از تعرض به منابع طبیعی و قاچاق چوب در تعطیلات نوروزی شدت پیدا می کند.

اسماعیل زاده با اشاره به آغاز گشت نوروزی یگان حفاظت اداره به همراه هشت تیم حفاظتی تا پایان تعطیلات نوروزی، متذکر شد: وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه های ملی بسیار خطیر و سنگین است و نیروهای این اداره برای حفاطت منابع طبیعی در آماده باش کامل قرار دارند.

وی بیان کرد: از شهروندان و همیاران طبیعت درخواست دارم هر گونه تخریب، تصرف منابع طبیعی و قاچاق چوب را از طریق شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.