با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

دریادار سیاری: جمهوری اسلامی بازیگر قدرتمند و اصلی در صحنه منطقه است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به ناکام ماندن تلاش‌های امریکا برای شکست انقلاب اسلامی گفت: امروزه ایران با اقتدار و ابهت در بین کشورها سر خود را بالا نگه داشته است و در نظام بین‌الملل می‌درخشد؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، بازیگر اصلی صحنه در منطقه است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر امروز در یادواره امیران و سرداران با محوریت خلبان شهید احمد کشوری در سیمرغ در مصلی جمعه این شهرستان اظهار کرد: همه کشورهای دنیا از شرق و غرب کمک کردند تا نظام جمهوری اسلامی را با جنگ تحمیلی از بین ببرند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیمنه پوشالی استکبار جهانی را برای تسلط بر منطقه را از بین برد، اضافه کرد: دشمن اقدامات زیادی برای بازگشت به کشور ما انجام داده بود.

سیاری، با اعلام اینکه جنگ تحمیلی در واقع جنگ جهانی بوده است،گفت: انقلاب اسلامی به آمریکا و منافع آن در منطقه آسیب زده است.

وی با یادآوری اینکه همه کشورهای دنیا از شرق تا غرب در جنگ تحمیلی نقش داشتند، افزود: جانفشانی‌های شهیدان و ایثارگران سبب شد تا پیروزی‌های زیادی نصیب ملت ایران شود.

دریادار سیاری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مورد شهدا که فرمودند اجر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش داشته باشیم تا نام و یاد شهدا همیشه جاوید و ماندگار بماند.

وی با بیان اینکه امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست پس باید بدانیم که امروز چه داریم و به چه توانمندی‌هایی رسیدیم، ادامه داد: باید برای داشته‌های‌مان به تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی بپردازیم و این مهم برای نسل جوان و نوجوان که آن دوران طلایی را درک نکردند، بیشتر بازگویی و تشریح شود تا بدانند که چه تاریخ پرفراز و نشیب موفقیت آمیزی در طول عمر انقلاب پشت سر گذاشتیم تا امروز به قله‌های افتخار دست یافتیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و از همان زمان همه دشمنی‌ها نسبت به این نظام کشور و انقلاب اسلامی آغاز شد، بیان کرد: حدود ۶۰ هزار نفر آمریکایی در این کشور قبل انقلاب مشغول به کار بودند و منافع نامشروع برای خود تدارک دیدند حتی حقوق کلان ارزی داشتند و حقوق خاص به عنوان حق توحش در ایران می‌گرفتند که نشان می‌داد در کشوری کار می‌کنند که مردم آن تمدن ندارند و وحشی هستند.

دریادار سیاری افزود: این غم بزرگ را نمی‌توان هضم کرد که آمریکایی‌ها در ایران حق توحش می‌گرفتند البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه آمریکایی‌ها از این کشور بیرون انداخته شدند و تنها آسیبی که به آمریکایی‌ها وارد شد تنها همین موضوع نبود بلکه آمریکا در این منطقه با ادعای ژاندارم و استفاده از توانمندی‌های ایران و کشورهای منطقه همانند عربستان، یک جزیره باثبات برای منافع نامشروع خود تعریف کرده بود.

وی گفت: علاوه بر منافع بسیار عالی نامشروع، هیمنه پوشالی جهانی آمریکا برای تسلط بر منطقه از بین رفت و آسیب آمریکا در اینجا بود که هیمنه و تسلط او آسیب دید و هم اکنون این آسیب ادامه دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: پس مسلم است که دشمن درجه یک ما استکبار جهانی است زیرا آمریکا برای بازگشت مجدد به این کشور در همان روزها ترور شخصیت‌ها و مردم عادی را در پیش گرفت و ۱۷ هزار شهید ترور تاکنون در این کشور تقدیم شدند؛ هر چند در این رویکرد هم به در بسته خورد.

وی با اعلام اینکه آمریکا در گام دوم اختلافات قومی و مذهبی راه انداخت ولی باز شکست خورد و در گام سوم با ایجاد جنگ تحمیلی فکر می‌کرد مهمترین و مؤثرترین اقدام را در پیش گرفت، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس را ملت‌مان در کارنامه زرین خود دارند که حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید و حدود ۷۰۰ هزار نفر جانبازان برای حفظ تمامیت ارضی و اسلام به میدان آمدند.

دریادار سیاری با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دانشگاه امام علی(ع) که فرمودند جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود و همه کشورهای دنیا از شرق و غرب کمک کردند تا آمریکا بر ما غلبه کند ولی نتوانست، بیان کرد: آمریکا دو بلوک غرب و شرق را علیه ایران متحد کرد و انواع تانک، موشک‌ها، هواپیماهای میگ، مهمات و سوخو، میراژ، هلی کوپترها و وسایل جنگ شیمیایی و اواکس را علیه ایران در اختیار عراق داد و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم ارز، دلار و نیروی انسانی دادند درحالی که از ۲۷ کشور دنیا اسیر در جنگ تحمیلی داشتیم ولی به ما سیم خاردار هیچ کشوری نداد.

وی با اشاره به اینکه با دست خالی به برکت خون شهدا و رزمندگان در جنگ تحمیلی موفق شدیم تا امروز در امنیت کامل بنشینیم و این ارزش بزرگی بوده و شوخی نیست، گفت: ایران در قبل انقلاب تفریح‌گاه غربی‌ها بود که باعث سرافکندگی و ذلت بوده است ولی امروزه ایران با اقتدار، ابهت و افتخار در بین کشورها سر خود را بالا نگه داشته است و در نظام بین‌الملل می‌درخشد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بازیگر اصلی صحنه است که مایه عزت و افتخار است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.