با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم شناساندن ابعاد مختلف زندگی شهید امیر سرلشکر خلبان کشوری به نسل جوان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / امام جمعه سیمرغ گفت: لازم است تا زندگی فردی، معنوی، اجتماعی و نظامی شهید امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری در بین نسل جوان و نوجوان معرفی و شناسانده شود.

یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری و ۱۵۱ شهید این شهرستان شامگاه پنج شنبه با تشییع و وداع با ۸ شهید خوشنام هشت سال دفاع مقدس همراه بود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، دیگر امرای ارتش جمهوری اسلامی، مسؤولان کشوری و استانی از مهمانان ویژه این مراسم معنوی و شهدایی بودند.

امام جمعه سیمرغ در این مراسم، اظهار کرد: خداوند در قران کریم به شهدا پاداش و رزق همیشگی وعده داده و وعده خداوند همیشه حق است.

حجت الاسلام مهدی خانلری با اشاره به جایگاه شهدا در جامعه اسلامی، افزود: شهیدان با خداوند دست به معامله عظیم زدند، برای همیشه زنده بوده و نزد خداوند خود روزی دارند پس راه شهدا تمامی ندارد و تا ابد ماندگار و ادامه دار است.

وی با اعلام اینکه راه شهدا به ظهور امام زمان(عج) منتج می شود، تصریح کرد: شهدا برای ما مایه افتخار، عزت و آبرو هستند و لازم است زندگی فردی، اجتماعی، سیره و زوایای پنهان شهدا به ویژه امیر سرلشکر خلبان احمد کشوری در بین نسل جوان و نوجوان معرفی و شناسانده شود.

امام جمعه سیمرغ خاطرنشان کرد: مردم کشورمان همیشه ثابت کردند که پای نظام اسلامی، آرمان های انقلاب، اعتقادات و ارزش های خود مستحکم و ثابت قدم هستند و تأسی به شهدا دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در همه فراز و نشیب های انقلاب پای آرمان های خود ایستادگی کرده و ادعای بزرگ خود را ثابت کردند، بیان کرد: ما برای بیعت و تجدید عهد و میثاق با شهدا آمدیم زیرا در جمع خود شهدای خوشنام و گمنام را داریم که مازندران افتخار در آغوش گرفتن آنها را دارد و ما میهمان آنها هستیم.

خانلری با اعلام اینکه به برکت خون شهدا فرصت برای خدمت به مردم و انقلاب برای مسؤولان نظام ایجاد شده است و باید تلاش شبانه روزی داشته باشیم تا شرمنده شهدا نشویم، یادآور شد: مردم کشورمان در هر برهه از زمان همیشه در صحنه هستند و در اتفاقات اخیر هم نقشه های شوم دشمنان را درهم ریخته و بار دیگر با شکست دشمنان را سرکوب و ناامید کردند.

وی با بیان اینکه نظامیان ارتشی، سپاهی و انتظامی ایران مایه افتخار و آبروی کشورمان هستند، ادامه داد: نیروی نظامی ایران توانسته با دست خالی چه در گذشته و چه در زمان حال فعل ما می توانیم را در تمام سختی ها به اثبات برساند.

امام جمعه سیمرغ با اعلام اینکه امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری از نوابغ نظامی و ارتش جمهوری اسلامی بود که در نمازهای خود به خاطر کشتار مردم، کودکان و زنان این مملکت در ایام دفاع مقدس می گریست، متذکر شد: امروز دشمنان صهیونیستی در نوار غزه کودکان و زنان بی گناه و مظلوم را به شهادت می رساند و دشمنان آنها همان دشمنانی هستند که در کشورمان کودکان و زنان را قربانی می کرد تا به مقاصد شوم خود برسد ولی هرگز به آرزوی پلید و باطل خود دست نیافتند.

وی گفت: شهدا افرادی بودند که خداوند آنها را جزو برگزیدگان خود انتخاب کرد و ما آمدیم تا با شهدا بیعت ببندیم و اعلام کنیم که گوش به فرمان رهبر انقلاب و ولی امر مسلمین جهان هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.