با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

دشمنان به فکر نابودی اسلام و کتاب الله هستند/ همسران شهدا استحکام بنیان خانواده را رقم زدند

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / یکی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان به فکر نابودی اسلام و کتاب الله هستند و همیشه خانواده شهدا خاری در چشم اجانب بودند، گفت: همسران شهدا با تربیت فرزندان صالح استحکام بنیان خانواده را رقم زدند.

سردار علیجان میرشکار در همایش بزرگ همسران شهدای مدافع حرم و امنیت استان مازندران در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع)، اظهار کرد: اگر امروزه ایران اسلامی در امنیت کامل به سر می برد و کشورهای اطراف مان مورد تهاجم دشمن هستند درحالی که دشمنان استکباری و غربی لحظه ای قدرت نگاه غضب آلود به ایران را ندارد به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه ارزش و اعتبار جهاد و شهادت در دین اسلام بسیار والا است، افزود: در همه ادیان الهی به ویژه در دین اسلام جهاد و مجاهد از جایگاه برجسته و ویژه برخوردار است و حتی در کتاب قرآن تعداد ۱۰۸ بار در عظمت جهاد، مجاهد و مجاهدت سخن به میان آمد.

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با اعلام نقش ارزشمند و اثرگذار زن در تاریخ اسلام و جامعه اسلامی، تصریح کرد: زن در جایگاه مجاهد آنقدر بزرگ و عظیم است که بیان آن سخت و دشوار خواهد بود البته اگر شهدای مان در دفاع مقدس، ایام پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از حرم اهل بیت و امنیت مرزهای کشور راهی میدان حق علیه باطل شدند در دامن پاک و انسان ساز مادرانی رشد و پرورش پیدا کردند که عاشق و دلداده اهل بیت بودند و ایستادگی، صبر و استقامت را از حضرت زینب(س) در فرهنگ عاشورایی آموختند.

میرشکار با اشاره به اینکه جایگاه زن در عالم هستی و اسلام آن چنان والا است که همه افلاک بر وجود حضرت فاطمه صدیقه(س) خلق شده است، ادامه داد: برای رسیدن به این جایگاه آسمانی و ارزشمند، شخصیت و عظمت حضرت رباب(س) بهترین الگو است، شهدایی که به مقام مجاهدت رسیدند در واقع از نفس خود گذشتند و از جهاد اکبر عبور کردند تا به جهاد اصغر رسیدند.

 

نقش ویژه همسران شهدا در دلیرمردی و رشادت شهیدان

وی با بیان اینکه نقش همسران شهدا در تحکیم و نشر انقلاب اسلامی قابل وصف نیست، یادآور شد: همسران شهدا زمینه ساز مسیر رشادت و دلیرمردی بودند تا شرایط برای مردان آنها فراهم شده و در راه دفاع از اسلام، قرآن، ناموس و مرزهای کشور مقابل دشمنان استکباری بایستند و جان خود را به کف بگیرند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه مجاهدت همسران شهدا امروزه نقشه های شوم و بدخواهی بدخواهان را نقش برآب می کند، خاطرنشان کرد: همسران شهدا امروزه بعد از شهادت همسران خود مأموریت مهمتر بر دوش دارند و یک الگو و روش برای نسل‌ های آینده هستند تا آیندگان راه مستقیم و روشن را از بیراهه و ظلالت تشخیص دهند.

میرشکار با اعلام مسؤولیت و وظیفه بسیار سنگین همسران شهدا در تربیت فرزندان و استحکام بنیان خانواده، یادآور شد: امروزه مهمترین دغدغه کشور تربیت فرزندان صالح است تا بنیان خانواده ها در جامعه استحکام یابد.

وی با اشاره به اینکه ما با شهدا عهد بستیم پس از عاشورای حسینی مکتب اهل بیت، معصومان و شهدا را تا ظهور حجت(عج) حفظ و حراست کنیم، خاطرنشان کرد: این مهم امانت سنگین و سخت است و باید از خداوند بخواهیم در مسیر شهدا ما را ثابت قدم نگهدارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه همسران شهدا در مقطع حساسی قرار دارند، بیان کرد: هم اکنون دشمنان بسیار علیه ایران اسلامی حساس هستند و به سمت نابودی کتاب قرآن کریم به عنوان کتابت الله رفتند پس مأموریت ما، فرزندان و همسران شهدا بسیار سخت شده و باید مهمترین الگوی همسران شهدا در این راه پر فراز و نشیب حضرت رباب(س) باشد.

میرشکار با تأکید بر اینکه فرزندان شهدای دفاع مقدس امروز در اوج عزت و احترام هستند، ادامه داد: تربیت فرزندان صالح توسط همسران شهدا باعث شده تا این فرزندان با فرهنگ شهید و شهادت آشنا شده و استقامت و صبر را راه توشه کنند تا مسیر پرتلاطم را به درستی بپیمایند.

وی در تأکید به وظایف همسران شهدای دفاع مقدس، جنگ تحمیلی، دفاع از حرم اهل بیت و دفاع از حریم کشور، یادآور شد: این روزها دو مسئولیت خطیر بر دوش همسران شهدا سنگینی می می کند، در گام نخست باید همسران شهدا به درستی مشاهده کنند که انگشت مقام معظم رهبری به کدام سمت است پس به همان مسیر روشن حرکت کنند و در طول مسیر راه را عوض نشوید و در گام بعدی با حفظ جایگاه ارزشمند خود پیگیر الگوگیری از عاشورا برای ظهور حضرت قائم(عج) باشند.

هیأت سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت با عنوان مرثیه حضرت رباب(س) شب گذشته در سه نقطه از کشور به میزبانی گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) استان مازندران در شهرستان آمل و مؤسسه قرآنی نور و عترت استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.