با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

فعالیت شبانه روزی 44 داوطلب هلال احمر برای ارائه خدمات سفر نوروزی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: 44 داوطلب جمعیت هلال احمر این شهرستان با آغاز سفرهای نوروز مشغول خدمت رسانی در طرح ملی خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی هستند.

جمشید نیک زاد اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروزی شاهد استقبال پرشور هموطنان برای مسافرت به شمال کشور به ویژه استان مازندران هستیم.

وی افزود: شهرستان آمل با توجه به استقرار محور مواصلاتی هراز در آن به عنوان یکی از کوتاهترین و نزدیک ترین محور استراتژیک به پایتخت محل عزیمت مسافران و گردشگران زیادی است و همه شرایط هم اکنون برای مسافرت هموطنان آماده بوده و از روزهای قبل آغاز فصل بهار تمهیدات لازم اندیشیده شد.

نیک زاد با اشاره به اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی استان مازندران برای بیست و چهارمین دوره در ورودی شهرستان آمل، تصریح کرد: هم اکنون به صورت شبانه روز 24  داوطلب هلال احمر در محور هراز مشغول خدمات رسانی به مسافران در پایگاه های پلور، رینه، گزنک، کهرود و کشیک آماده عملیات شعبه آمل هستند همپنین بیش از 10 داوطلب در کمپ استقبال از مسافران نوروزی مستقر در پلیس راه آمل مستقر بوده تا در مجموع 44 داوطلب جمعیت هلال احمر آمل به صورت شبانه روزی در مناطق مختلف شهری، جاده ای و کوهستانی برای تعطیلات نوروز مغول ارائه خدمات به مسافران و گردشگران باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل یادآور شد: نوروزگاه یا ایستگاه کمپ استقبال از مسافران نوروزی از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین سال جاری ادامه دارد که با حضور دستگاه های خدمات رسان آمل در غرفه های مختلف نمازخانه و ایستگاه عبادت، کلبه سنتی مازندرانی و نماد زندگی روستایی در دیار تبرستان، فضای دوستدار کودک با حضور مربیان مهد کودک و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان، ایستگاه سلامت، ایستگاه آموزش و اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی، غرفه آثار صنایع دستی و میراث فرهنگی و آتش نشانان آماده مستقر طراحی شده تا یک بسته کامل از دستگاه های خدمات رسان به مسافران نوروزی باشد.

نیک زاد بیان کرد: نوروز امسال تؤام با ماه عبادت و بندگی رمضان است که برای مسافران نوروزی در ماه رمضان نماز جماعت ظهر و عصر با حضور روحانی داوطلب در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به برپایی سفره هفت سین در مناطق مختلف شهری، گفت: با تلاش دهیاران و بخشداری امامزاده عبدالله هر روز افطاری ساده به مسافران و گردشگران اختصاص داده می شود همچنین ایستگاه کنترل فشار و قند خون و بهبود رفتارهای ترافیکی و امضای میثاق نامه کاهش حوادث ترافیکی با رانندگی ایمن و کم خطر از دیگر برنامه ها است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.