با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم ارتقای سواد رسانه ای عمومی در جامعه/ روابط عمومی ها نگاه سنتی را نوین کنند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه آمل با اشاره به لزوم ارتقای سواد رسانه ای عمومی در جامعه، گفت: باید فعالیت سنتی روابط عمومی ها به رویکرد مدرن و نوین تغییر کند.

ذات الله زارعی در نشست اعضای هیأت رئیسه انجمن روابط عمومی ایران- نمایندگی مازندران، اظهار کرد: روابط عمومی یک نهاد یا تشکل اثرگذار است که می تواند در موفقیت یک سازمان عمومی، خصوصی یا دولتی بسیار نقش آفرین باشد.

وی با اعلام اینکه مخاطبان روابط عمومی جامعه هدف آن هستند، افزود: امروزه در دنیا با نگاه علمی و دانشگاهی به روابط عمومی نگریسته می شود پس لازم است در کشورمان نیز نگاه به روابط عمومی نوین و علم محور باشد.

فرماندار ویژه شهرستان آمل، تصریح کرد: در بدنه دولت نیز روابط عمومی حلقه اتصال بین مردم و مسؤولان است و بازوان توانمند و قدرتمند در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تلقی می شود.

زارعی با اشاره به اینکه امروزه روابط عمومی در فرهنگ سازی و امیدآفرینی اقشار جامعه بسیار مفید بوده و با ایجاد فضای همدلی و هم افزایی می تواند بسترساز باشد، یادآور شد: متأسفانه روابط عمومی ها امروزه در جامعه فلسفه اصلی شکل گیری خود را فراموش کردند و فعالیت شان در حد و اندازه تبلیغات و نصب بنر تنزل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی روابط عمومی نباید محدود به امور معمولی باشد، ادامه داد: بلکه باید با ایجاد فضای تعاملی و سازنده گام های اساسی در روابط عمومی برداشته شود.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه بسیاری از مسؤولان روابط عمومی نیازمند آموزش هستند و باید در یک چارچوب مدون برای آنها برنامه منسجم تعریف شود، خاطرنشان کرد: باید فعالیت سنتی روابط عمومی ها به رویکرد مدرن تغییر کند و آموزش و ارتباط دوجانبه در روابط عمومی حکمفرما شود.

وی با بیان اینکه باید مطالبات بجا و درست مردمی به خوبی توسط مسؤولان شنیده شود و به خواسته های آنها توجه داشته باشیم تا بسیاری از مشکلات حل شود، متذکر شد: در شهرستان آمل آمادگی لازم برای برگزاری جلسات آموزشی و مدون با روابط عمومی ها وجود دارد تا شاهد فعالیت حرفه ای در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی باشیم.

زارعی با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه با رویکردهای نوین و صرف هزینه های هنگفت در پی ایجاد هجمه های رسانه ای هستندهجمه رسانه ای هستند، افزود: یکی از مهمترین مشکلات جامعه پایین بودن سواد رسانه ای است زیرا با سواد رسانه ای می توان بسیاری از اخبار را به خوبی رصد کرد و مردم هم با سواد رسانه ای می توانند به خوبی اخبار معاندانه دشمن را تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه اگر سواد رسانه ای به درستی تبیین شود اهداف و انگیزه رسانه های بیگانه مشخص شده و رسانه های استکباری دیگر نمی توانند از کاه کوه بسازند، گفت: کار رسانه های بیگانه این است که همیشه حقیقت را وارونه جلوه دهند و مردم را دچار شک و تردید کنند.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به نقش گسترده و تعیین کننده سواد رسانه ای در جهاد تبیین، افزود: باید در راستای خدمت به مردم و ایجاد امیدآفرینی و اعتمادبخشی عمومی منویات رهبر انقلاب اسلامی را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه استان مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کرده است و در این بین مردم شهرستان آمل با تقدیم یک هزار و 19 شهید همیشه در صحنه و نقش آفرین بودند، گفت: امنیت، ابهت، اقتدار، عزت و افتخارات کشورمان را مدیون خون شهدایی هستیم که از جان خود گذشتند تا امنیت و آسایش برای هموطنان به ثمر آورند.

زارعی با اعلام اینکه آمل از شهرهای شاخص مازندران است که نام این شهرستان با حماسه سازی در ششم بهمن سال 1360 و تقدیم 41 شهید در یک نیم روز برای همیشه در وصیتنامه سیاسی الهی امام راحل ماندگار و جاوید است، بیان کرد: آمل از صنعتی ترین شهرهای مازندران بوده که با دارا بودن نیمی از صنعت و ارزآوری در ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری سرآمد است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.