با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم خانواده محور بودن آموزش های زیست محیطی/ فلسفه ایجاد خانه محیط زیست در دولت مردمی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به فلسفه ایجاد خانه محیط زیست در دولت مردمی سیزدهم، گفت: مهمترین رویکردمان در امر آموزش زیست محیطی خانواده محوری است.

نوراله مرادی در آئین افتتاح همزمان ۷۰ خانه محیط زیست مازندران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و باید در راستای حراست و حفاظت از آن به افزایش سواد محیط زیستی و نسل سازی توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از آموزش و پرورش به همراه خانواده در رشد و تربیت فرزندان این مرز و بوم فعالیت محوری دارد، افزود: باید فعالیت های زیست محیطی خانواده محور باشد و معتقدم لازم است تا خانواده ها پای کار بیایند و در راستای حفظ محیط زیست گام های اساسی بردارند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تأکید بر اینکه فلسفه ایجاد خانه محیط زیست در دولت مردمی سیزدهم شکل گرفته و برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: باید براساس گام دوم انقلاب اسلامی، فرد سازی، جامعه سازی، توجه به تمدن نوین اسلامی و ایرانی و مردمی سازی محیط زیست انجام شود تا زمینه محیط زیست سالم و بدون آلودگی رقم بخورد.

وی با اعلام اینکه اصل ۵۰ قانون اساسی باید برای همه اقشار و گروه های سنی جامعه بازخوانی و تشریح شود، گفت: در این اصل اساسی آمده است در جمهوری اسلامی‌، حفاظت محیط زیست که نسل ‌امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته ‌باشند، وظیفه عمومی تلقی می شود، از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن‌ ملازمه پیدا کند، ممنوع است‌.

مرادی با بیان اینکه تمدن کشورمان محیط زیستی است و باید از پایه حفاظت محیط زیست دقیق و عالمانه آموزش داده شود، یادآور شد: محیط زیسن موضوع بین نسلی است که به عنوان امانت به ما سپرده شده تا به درستی به نسل های آینده سپرده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همگان چراغ محیط زیست کشور را روشن نگهداریم، ادامه داد: مهمترین رویکردمان در امر آموزش خانواده محوری است زیرا دین، آموزه های دینی و مؤلفه های اعتقادی محیط زیستی هستند و توجه جدی به حیات وحش، محیط زیست و حق حیات پرندگان در آموزه های اسلامی آمده و حتی شکستن یک شاخه درخت نکوهش شده است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: لازم است با روش های تربیتی و آموزشی مطلوب مباحث حفظ محیط زیست در دستور کار قرار گیرد زیرا انسان سالم در محیط زیست سالم رشد می کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.