با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم شناسایی و معرفی بیشتر شهدای جنگل آمل به نسل های آینده

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / حجت الاسلام حسین حسین زاده برسمنانی در یادواره شهدای جنگل و خطبه های نماز جمعه بخش امامزاده عبدالله در حسینیه منطقه فرهنگی و جنگلی سنگ درکا، اظهار کرد: امنیت، اقتدار، قدرت و شکوه ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان و جانبازان هستیم.

وی با اعلام اینکه شهدا شمع محفل بشریت و قهرمانان برتر تاریخ ایران اسلامی هستند، افزود: والدین، همسران و فرزندان شهدای کشور گنجینه های بی نظیر جامعه هستند.

حسین زاده برسمنانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نجات دهنده کشورمان از سقوط به دره انحطاط، انحراف و تاریکی های اخلاقی، سیاسی، دینی و مشکلات فرهنگی بوده است، تصریح کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و شهیدان در توانمندسازی ایران اسلامی در زمینه دشمن شناسی و دشمن ستیزی کار بسیار مهم انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا امروزه به درخت تناور و پر شاخ و برگ تبدیل شده است که ثمرات آن در خارج مرزهای کشور نیز مشاهده می شود، متذکر شد: شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای دفاع از حرم اهل بیت و حریم ایران اسلامی به همراه شهدای سلامت و امنیت کشور مایه ابهت و اقتدار هستند.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل با بیان اینکه آمل شهر همیشه سرفراز بوده و شهدای جنگل و حماسه اسلامی ششم بهمن این شهر را در کشور سرآمد و زبانزد کرده است، ادامه داد: علاوه بر شهدای انقلاب و دفاع مقدس، در شهرستان آمل حماسه ششم بهمن سال 1360 روی داده که در آن از هر سن، جنسیت و اقشار مختلف به میدان آمدند و در یک نیم روز 41 شهید تقدیم اسلام شد تا برای همیشه کمونیست ها و مارکسیست ها در کشور به نابودی بروند.

وی با اعلام اینکه شهدای جنگل دسته دوم شهدای این شهرستان هستند که باعث اقتدار ایران اسلامی محسوب می شوند، افزود: شهدای ششم بهمن و شهدای جنگل با هم توأم هستند، نخستین شهید از شهدای جنگل 18 آبان سال 1360 در جنگل های امامزاده عبدالله به شهادت رسید و پس از آن حماسه ششم بهمن رخ داد تا 12 اسفند سال 1361 تعداد 6 رزمنده دلسوز، عاشق خدا و اهل بیت در جنگل های آمل به شهادت رسیدند.

حسین زاده با اعلام اینکه پاسداشت شهدا وظیفه همگانی است، بیان کرد: باید ببینیم چه میزان در مسیر معرفی شهدا به جامعه و نسل آینده تلاش داشتیم و چگونه باید قدر این نعمت بزرگ الهی را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه شهادت طلبی از مهمترین ابعاد، سیره و زیست مؤمنانه است، خاطرنشان کرد: شهدا در مسیر کمال مطلق گام برداشتند و دست به معامله با خداوند زده و نشانه صداقت در ادعای دوستی با خدا هستند.

امام جمعه امامزاده عبدالله آمل با اعلام اینکه شهدا با شهد شیرین شهادت به قرب الهی رسیدند، بیان کرد: اهل بیت و بزرگان دین بسیار می فرمایند که کشته شدن در راه خداوند و در مسیر الهی شهادت را به ثمر می آورد و مقام شهادت بسیار والا و ارزشمند است.

وی با اعلام اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان هستیم، گفت: باید در این ایام از خدا بخواهیم بیشتر از گذشته به ما توفیق عبادت و بندگی دهد.

حسین زاده با اشاره به اینکه باید سال دینی و معنوی مان را از ماه رمضان آغاز کنیم، ادامه داد: رمضان ماهی است که خداوند در آن برای همه عبادات و طاعات پاداش چندین برابری اختصاص می دهد و باید در این ماه بر امور مهم و ضروری اهتمام بورزیم.

وی افزود: زیاد دعا کردن، استغفار و تلاوت قران فراوان، توبه از گناه در ماه شعبان و رمضان انجام شود، گفت: رمضان شهر الله و ماه خداوند است و باید خود را در ماه شعبان به درستی آماده کرده تا با زیبایی و وارستگی وارد ماه رمضان شویم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.