با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

توقیف 3 دستگاه خودروی چوب های جنگلی قاچاق در مانور حفاظتی آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: در راستای اجرای مانورهای حفاظتی سه دستگاه خودروی حامل چوب جنگلی قاچاق در دو مرحله توسط مأموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشف و توقیف شدند.

علی اصغر اسماعیل زاده با اشاره به توقیف و کشف دو دستگاه خودروی حامل چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان، اظهار کرد: با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و سرجنگلبانی سرخرود در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی یک دستگاه خاور و یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق شناسایی شدند.

وی با اعلام اینکه این دو خودرو به همراه محموله مکشوفه برای تنظیم پرونده علیه متخلف و معرفی به مرجع قانونی، توقیف شده و به پارکینگ منتقل شد، افزود: پس از برگزاری مانور حفاظتی در این شهرستان نیز چوب جنگلی قاچاق در یک خودروی سنگین خاور شناسایی و توقیف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل و سرجنگلبانی سرخرود در جریان مانور حفاظتی، چوب جنگلی قاچاق کشف کردند، بیان کرد: در جریان برگزاری مانور حفاظتی و کنترل محورها و گشت و سرکشی از کارگاه های چوب بری و مراکز دپو و خرید و فروش چوب آلات مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی موفق به شناسایی و کشف چوب جنگلی قاچاق شدند.

اسماعیل زاده با اعلام اینکه چوب آلات جنگلی قاچاق به میزان دو مترمکعب چوب صنعتی راش و پنج استر هیزم توقیف شد، گفت: یک دستگاه خودروی خاور حامل چوب قاچاق برای تشکیل پرونده علیه متخلف و سیر مراحل قانونی، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

وی با اشاره به برگزاری هفته ملی منابع طبیعی در کشور از ۱۵ تا ۲۱ اسفند و همزمانی با هفته درختکاری، گفت: در سال جاری تعداد ۱۷۴ هزار اصله نهال صنوبر در قالب طرح زراعت چوب بین متقاضیان، دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی به صورت رایگان توزیع و غرس شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل با بیان تحویل ۳۰ هزار اصله نهال برای کاشت در شهرستان محمودآباد، خاطرنشان کرد: ۱۴۴ هزار نهال در شهرها و بخش های توابع این شهرستان به ویژه بخش لاریجان برای کاشت مناطق مختلف توزیع شد همچنین ۵ هزار اصله نهال از نوع سوزنی برگ، ۵ هزار اصله نهال از گونه های دیگر درختان جنگلی مازندران همانند انواع پهن برگ بلوط، افرا، توسکا و سایر گونه های درختان جنگلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن بین همشهریان توزیع شد.

وی گفت: از محل تعهدات معدن داران هم بیش از ۳۰ هکتار نهال برای کاشت بین آنها توزیع شد البته همه باید گام های بلندی برای اجرای هر چه بهتر طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور برداریم و درختداری را در کنار درختکاری با آموزش لازم و ترویج توسعه دهیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.