با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نمازجمعه قلب تپنده معنویت است/ اهمیت روشنگری مردم در خطبه‌های نمازجمعه

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / امام جمعه آمل گفت: نماز جمعه در جغرافیای فکری عقیدتی و مذهبی قلب تپنده محسوب می‌شود و مصلا قلب تپنده علم، حکمت و معنویت است.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان ظهر امروز در نخستین خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: نمازجمعه اهمیت و جایگاه والایی دارد و روشنگری در آن انجام می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه در جغرافیای فکری عقیدتی و مذهبی قلب تپنده محسوب می‌شود و مصلا قلب تپنده علم، حکمت و معنویت در این شهر است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه نمازجمعه قلب تپنده معنویت شهر است، تصریح کرد: ذات، فعل و صفات امام جمعه باید جامعیت داشته باشد بنابراین امام جمعه مسؤولیت سنگینی دارد و این جایگاه امانت سنگین الهی است.

وی با اعلام وجود برخی شبهات در مسائل دینی و اعتقادی، یادآور شد: بیش از ۳ هزار کتاب مقتل و تاریخ داشتیم که در طول تاریخ کمتر از ۳۰ کتاب از این بین به دستمان رسیده است.

یعقوبیان با اشاره به کرامات فراوان حضرت رقیه(س) در سن کم و تحمل مصیبت‌های فراوان که در صحرای کربلا، بیان کرد: برخی علما در سنین پایین به درجات بالا رسیدند و در طول تاریخ در ۱۰ سالگی مجتهد بوده و قدرت استباط احکام داشتند پس رسیدن به کرامات فراوان در سن کم دور از دسترس نیست.

وی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، یادآور شد: تقوا و پارسایی لباس ارزشمند و زیبنده‌ای است که در دنیا و آخرت باعث آبرومندی و ماندگاری می‌شود.

یعقوبیان با اعلام اینکه سنگر نماز جمعه و جایگاه امامت جمعه در این شهرستان مزین به حضور علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی است که وظیفه‌مان را بسیار سنگین کرده است.

امام جمعه آمل گفت: فرصت خدمت در شهرستان آمل که از لحاظ تاریخی، علمی، فلسفی، سیاسی و مذهبی سرآمد و شاخص است باعث افتخار بوده و می‌خواهیم با تلاش شبانه‌روزی، همراهی و همدلی و اتحاد مردم و مسؤولان در مسیر پیشرفت روزافزون و ترقی گام برداریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.