با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

۶۰ درصد بیکاران مازندران با تحصیلات بالا هستند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران گفت: 60 درصد بیکاران مازندران با سواد بالا هستند و کارگران با تحصیلات پایین در مازندران کم داریم.

سید محمود حسینی‌پور شنبه‌شب در آئین تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی مازندران اظهار کرد: امروزه شاهد نسل کشی و کودک کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستیم که مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به بدترین شکل ممکن توسط ظالمان زمان به شهادت می‌رسند.
وی با اعلام اینکه خون کودکان مظلوم فلسطین هرچه سریع مسیر پیروزی را برای فلسطین هموار می‌کند، افزود: رژیم صهیونیست حیوانات انسان نمایی هستند که هیچ بویی از انسانیت نبردند و از خداوند می‌خواهیم پیروزی نهایی را نصیب مظلومان عالم کند.
استاندار مازندران با اشاره به حمایت ورزشکاران زیادی در دنیا از مظلومان فلسطین و محکوم کردن صهیونیست‌ها، تصریح کرد: بسیار خرسندم که در جمع قهرمانان مدال آور جهانی، پاراآسیایی، آسیایی و خانواده‌های آنها هستم، مازندران دیار ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان است که پرچم نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی را به اهتزاز در می‌آورند و باعث افتخار مردم ایران هستند.
حسینی‌پور با اعلام اینکه ورزش قهرمانی مظهر تمایلات، استعدادها و تشخص یک ملت است و نقش برجسته‌ای در لایه‌های اجتماعی دارد، بیان کرد: ورزشکاران مازندران در همه حوزه‌های ورزشی تمدن و فرهنگ اصیل مازندران را به رخ دنیا کشیدند و فرزندان این دیار در عرصه‌های بین‌المللی مدال‌آوری دارند که در رسانه‌های مختلف دنیا آنها را با نام مازندران می‌شناسند.
وی با تأکید بر اینکه امروزه رهبر انقلاب اسلامی در امواج متلاطم که از سوی دشمنان ایجاد شده است با رهبری حکیمانه ایران اسلامی را به درستی به سر منزل مقصود می‌رسانند و در عمل، رفتار و بیان بی نظیر هستند، خاطرنشان کرد: باید همیشه قدر مردم کشور را بدانیم که حامی ورزش و ورزشکاران هستند.
استاندار مازندران با بیان گرامیداشت هفته مازندران، گفت: ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید در مازندران تقدیم اسلام شدند و باید بدانیم این اقتدار، امنیت، پیشرفت و ترقی را مدیون خون شهدا هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سفر اخیر به کشور روسیه به همراه تعدادی از فعالان اقتصادی مازندران و دیدار با رئیس گمرک فدراسیون روسیه، این مسؤول هیأت مازندران را به حضور پذیرفتند، ادامه داد: این مسؤول روسیه اعلام کرد مازندران را از کودکی می‌شناسم، زمانی که در دوران کودکی و مدرسه پدرم علاقمند کشتی بود و کشتی وزن ۶۷ کیلوگرم ببر مازندران را با دقت مشاهده می‌کرد و عاشق نبردهای امام علی حبیبی بود از آنجا عاشق مازندران شدم.
حسینی‌پور با اعلام اینکه نقش قهرمانان و پهلوانان مازندران در دنیا برجسته است، افزود: ورزش در دیپلماسی هم نقش دارد و ورزشکاران در دیپلماسی بسیار ارزشمند هستند، در حوزه ورزش و الگوبرداری جوانان نقش قهرمانان، پهلوانان و ورزشکاران برای نسل آینده مازندرانی بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه در راهبری حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امروزه ورزشکاران الگوی بی نظیر برای جوانان هستند.
استاندار مازندران با بیان اینکه ورزشکاران نامی کشور همانند حسن یزدانی با راهبری خود الگوی نسل جوان و نوجوان تلقی می‌شود و مایه افتخار ملی ما است، بیان کرد: پیروزی ورزشکاران در آوردگاه جهانی و المپیک موجب سرافرازی و سربلندی یک کشور است.
وی با اعلام اینکه اگر تیم فوتبال نساجی بعد سال‌های سال در آسیا حضور می‌یابد موج عظیمی از شادی در مردم ایجاد می‌شود، گفت: این نشان از اثر فرهنگی ورزش است زیرا ورزش در زندگی مردم نقش راهبری دارد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه ورزش مازندران در کشور از قطب‌های استراتژیک محسوب می‌شود، یادآور شد: همین امر سبب سرآمد شدن ورزش استان در سطح ملی بوده و مازندران از ظرفیت بسیار برخوردار است و با ارتقای ورزش در استان و مناطق محروم می‌توان گام های اساسی برداشت.

وی با اعلام اینکه از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم ارتقای ورزش در همه مناطق، حوزه‌های روستایی و مناطق محروم است، گفت: ورزش قهرمانی باعث نخبه پروری جوانان است و نیازمندی به نخبه پروری برای تمدن و فضای مازندران در طول تاریخ باعث تقویت استان می‌شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه زمانی از سوی ورزشکاران مازندران پرچم کشور در عرصه ملی و بین‌المللی به اهتزاز در می‌آید غرور ملی را به همراه دارد، بیان کرد: در جنگ تحمیلی هم تنها لشگر ویژه کل کشور لشگر ۲۵ کربلا بود که صدام از اسم آن هراس داشت و تمام یگان های ویژه خود را به خط می‌کرد.

وی با اعلام اینکه مازندران در رشته فلسفه بهترین فیلسوفان کشور و جهان اسلام را همانند آیت الله جوادی آملی و مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی در دامن خود پرورانده است، بیان کرد: مازندران در سطح کشور شاخص است و در موضوع بیکاری که میانگین بیکاران با سواد بالا در کشور حدود ۴۰ درصد بوده و این میزان در مازندران ۶۰ درصد است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ۶۰ درصد بیکاران مازندران با سواد بالا هستند و کارگران با تحصیلات پایین در مازندران کم داریم، یادآور شد: ورزشکاران مازندرانی از درجات علمی بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه بعد سال ها رشد منفی اقتصادی در مازندران امروزه به رشد ۴.۱ درصد در سال گذشته رسیدیم، بیان کرد: نرخ بیکاری مازندران زیر نرخ بیکاری کشور درآمده و نرخ تورم در مازندران بعد ۱۳ سال ۴ دهم بالای نرخ تورم کشور بوده و مهر ماه امسال ۲ درصد زیر میانگین کشور درآمد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به منطقه آزاد و ویژه در مازندران، گفت: با تلاش همه مسؤولان منطقه آزاد ویژه مازندران برای اولین بار در کشور لحاظ شده و با توجه به سه نقطه در کشور، مازندران در این بین منتخب شد و این امر باعث تحولات عظیم می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.