با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

105 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آمل بستری هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: با توجه به رشد جهشی و مضاعف ویروس کرونا در این شهرستان هم‌اکنون تعداد 105 بیمار در بیمارستا‌های آمل بستری هستند.

منتشر شده

در

فرامرز اکبری عصر امروز در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری از کرونا این شهرستان با بیان اینکه وضعیت شیوع دوباره ویروس کرونا در آمل نگران‌کننده است، اظهار کرد: هم‌اکنون این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد و لازم است همه شهروندان پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیمارستان امام خمینی در این شهرستان به عنوان مرکز پذیرش و بستری بیماران کرونایی بود، افزود: با توجه به روند جهشی بیماری کرونا در این شهرستان از اواخر هفته گذشته بیمارستان‌های امام علی (ع)، امام رضا(ع) و شمال هم بیماران را پذیرش می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه در ماه گذشته و این ماه روزهایی را در آمل شاهد بودیم که میزان بستری شدن بیماران تک‌رقمی شده بود و آمل نسبت به شهرهای دیگر وضعیت بهتر داشت، تصریح کرد: این روزها مردم با ویروس کرونا راحت و عادی برخورد می‌کردند و زدن ماسک و دستکش رعایت نمی‌شد ولی این مسئله امروزه شرایط را به هشدار و وضعیت قرمز کشاند.

این مسؤول با بیان اینکه پس از بازگشایی برخی از اماکن عمومی همانند تالارهای عروسی، رستوران‌ها، بازار و اماکن تجمع عمومی بیشتر مبتلایان به کرونا از آن مکان‌ها بودند، خاطرنشان کرد: برگزاری مجالس عروسی در تالارها و مراسم عزا در مساجد و اماکن عمومی با ممنوعیت‌هایی همراه باشد.

اکبری با اشاره به بازدید از ۷۰ تالار این شهرستان و وجود نواقص در برخی از آنها، ادامه داد: استفاده ۵۰ درصدی ظرفیت، رعایت پروتکل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی از سوی میهمان‌ها، میزبان و صاحبان تالار رعایت نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه موج دوم کرونا با روند رو به رشد در حال فعالیت است، بیان کرد: همشهریان برای حفظ سلامت خود و دیگر شهروندان حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و با شستن مستمر دست‌ها، از قرار گرفتن در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه ماسک‌های موجود در بازار به صورت ماسک پارچه‌ای و جراحی است، گفت: استفاده از ماسک‌های جراحی با توجه به قیمت و احتمال کمبود، برای مردم توصیه نمی‌شود البته افراد می‌توانند با استفاده از ماسک پارچه‌ای مرتب آن را خوب شسته و پس از خشک شدن اتو کشیده و استفاده کنند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.