با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

450 قاچاقچی چوب با 185 خودرو در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران دستگیر و توقیف شدند

منتشر شده

در

آمل نیوز- زهرا فلاح / مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر گفت: ۴۵۰ سودجو و متخلف قاچاق چوب سال گذشته در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران دستگیر شدند که در این بین ۱۸۵ خودروی متخلفان توقیف شد.

مهرداد خزایی پول در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری آمل نیوز، اظهار کرد: با پیگیری‎های ریاست سازمان منابع طبیعی کشور، اکیپ ویژه طرح ضربت با همکاری نیروهای منابع طبیعی، نیروهای امنیتی و انتظامی از همه مکان‎های اختفا و حمل چوب‎آلات بازدید و بازرسی شد.

وی افزود: در این بین پنج قاچاقچی چوب شناسایی شده و چوب‎آلات قاچاق کشف و ضبط شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر با اشاره به کشف ۹ متر مکعب از چوب‎آلات قاچاق، تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده قضایی قاچاقچیان چوب جنگلی به دادسرای قضایی ارسال شدند.

خزایی با اعلام اینکه در این بین یکی از کارگاه‎های چوب‎بری متعلق به یکی از قاچاقچیان بزرگ و دارای سابقه فراوان تخلف بوده که بیش از ۴۴ پرونده قضایی، سوابق تیراندازی و قمه‎کشی در دو راهی خرماچال ماشل آباد در کارنامه دارد، یادآور شد: تعداد ۴۵۰ فرد سودجو و متخلف سال گذشته در این بخش دستگیر شدند که ۱۸۵ خودرو توقیفی در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران شناسایی و کشف شد.

وی با اعلام اینکه اقدام قاچاقچیان در نابودی جنگل‎های هیرکانی، ایجاد مخاطره برای امنیت زیستی مردم و آیندگان گناهی نابخشودنی است، بیان کرد: در این بین تعداد زیادی از مأموران منابع طبیعی مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که پیگیری‎های ویژه از سوی استاندار مازندران و شورای تأمین انجام شده و در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر با اشاره به نقش بارز دستگاه قضا در حفاظت از منابع طبیعی، یادآور شد: مهمترین درخواست‎مان از دستگاه قضایی برخورد قاطع و فوری با قاچاقچیان باندی است که امنیت زیستی را به مخاطره می‎اندازند و با تخریب جنگل‎های فسیل هیرکانی موجب نگرانی مردم و سازمان‎های مردم‎نهاد می‎شوند.

وی با اعلام اینکه کسی اجازه تعدی به عرصه‌های منابع طبیعی را ندارد، گفت: مردم می‎توانند گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ منابع طبیعی اعلام کنند تا با افزایش مشارکت عمومی تسریع در اقدامات حفاظتی به‌ویژه در مواقع اضطراری همانند آتش‌سوزی در طبیعت، قاچاق چوب، تخریب و تصرف توسط افراد سودجو در اراضی منابع طبیعی را در طول شبانه‎روز شاهد باشیم.

خزایی گفت: در شهرستان عباس آباد تنها برای ۸ نفر از سرکردگان و متخلفان چوب قاچاق بیش از ۸۷ میلیارد ریال محکومیت قضایی در نظر گرفته شده که افراد دارای حکم جلب و تحت تعقیب هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.