با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۶۶ هزار نفر در مازندران دارای معلولیت هستند

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بیش از ۶۶ هزار نفر در استان دارای معلولیت هستند، افزود: بیش از ۷۵ میلیارد ریال صرف کمک هزینه های این افراد شده است.

منتشر شده

در

گوهردهی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۶ هزار و ۲۱۳ نفر در استان از معلولیت رنج می‌برند، میزان کمک هزینه مستمری، هدفمند و حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت در خانه را بیش از ۷۵ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هزار و ۱۳۸ نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی از کمک هزینه حق پرستاری به صورت ماهانه بهره مند هستند، افزود: همچنین در راستای ارتقای کیفیت زندگی، کمک هزینه لوازم بهداشتی نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

وی از بهره مندی دو هزار و ۵۹۷ نفر از توانخواهان از کمک هزینه ایاب وذهاب معلولان خبر داد و گفت: در ساری جاری ۲۵ میلیارد ریال برای تأمین وسایل کمک توانبخشی مورد نیاز معلولان صرف شده است.

گوهردهی شمار توانخواهان بهره مند از کمک هزینه تحصیلی را دو هزار و ۴۵۰ دانش آموز ذکر کرد و گفت: همچنین در برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه (CBR) با هدف ارائه خدمات توانبخشی در مناطق روستایی ۱۷ هزار و ۲۴۵ نفر خدمات دریافت کردند و امسال شش صندوق مالی خرد روستایی ویژه معلولان که به ١٩٩ نفر کمک هزینه اشتغال بلاعوض از اعتبار CBR پرداخت کردند، تأسیس شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.