با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

آسفالت 195 هزار مترمربع معابر خاکی شهر امامزاده عبدالله تا پایان سال

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / شهردار امامزاده عبدالله با اشاره به فراهم شدن فضای سبز و پارک تفریحی محلات در این شهر، گفت: 195 هزار مترمربع کوچه های خاکی این شهر تا پایان سال کامل آسفالت می شوند.

مهدی حسن نژاد عمرانی در نشست با مسؤولان شهری، اظهار کرد: از دو سال گذشته تاکنون براساس سیاست گذاری و خط مشی شورای اسلامی شهر امامزاده عبدالله دو مسئله لزوم آسفالت کوچه ها و معابر خاکی به همراه افزایش سرانه فضای سبز شهری به استاندارد شورای عالی شهرسازی و معماری ایران سرلوحه کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیدایش این شهر تا دو سال گذشته 63 هزار مترمربع از کوچه و معابر شهری آسفالت شده بود، افزود: براساس بازدید میدانی 195 هزار متر مربع کوچه خاکی در شهر امامزاده عدبالله موجود بود که نیاز به زیرسازی و آسفالت داشت البته پس از گذشت دو سال تاکنون توانستیم 125 هزار مترمربع از معابر و کوچه های خاکی شهر را آسفالت کنیم.

شهردار امامزاده عبدالله آمل با اشاره به اینکه عملیات آسفالت و زیرسازی 35 هزار مترمربع در روزهای آینده انجام می شود، تصریح کرد: 15 هزار مترمربع از کوچه های خاکی نیز به دلیل مشکلات مشاع و مسائل حقوقی قابلیت آسفالت ندارند همچنین 15 هزار متر مربع باقی مانده جاده های خاکی هم زمستان امسال زیرسازی می شوند تا در آخرین ماه سال آسفالت شوند.

حسن نژاد با اعلام اینکه 195 هزار مترمربع کوچه های خاکی این شهر تا پایان سال کامل آسفالت می شوند، یادآور شد: با بررسی لازم مشخص شد که مردم این شهر از لحاظ سرانه فضای بازی و پارک ضعیف هستند و با کمبود شدید فضای سبز در این منطقه مواجه بودیم هرچند شهر امامزاده عبدالله یک منطقه جنگلی است و پارک جنگلی فراوان دارد ولی پارک بازی و فضای تفریحی برای کودکان تنها به یک پارک در مجاورت شهرداری بسنده می شد که از لحاظ دسترسی و مکان یابی برای مردم این شهر در محلات اسپند، کاسمده و اسکومحله سخت بود.

وی ادامه داد: با شناسایی سه زمین مناسب پارک 2 هزار مترمربع در ابتدای منطقه اسکومحله احداث شد همچنین دو پارک محله جدید در محلات کاسمده و اسپند همزمان با روز شهرداری های امسال و سال گذشته در اختیار همشهریان قرار گرفت تا این شهر از نظر فضای سبز، فضای بازی و تفریحی مشکل نداشته باشد.

شهردار امامزاده عبدالله شهرستان آمل بیان کرد: مردم این شهر تا 10 سال آینده با توجه به رشد جمعیت در طرح هادی شهری برای پارک و فضای تفریحی کودکان نیاز به شهرستان آمل و شهرهای همجوار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از زیرساخت های این شهر هنوز مهیا نیست و یکی از عوامل اصلی برای ایجاد زیرساخت های شهری بحث شریان و خیابان اصلی بود و یکی از مهمترین شریان ها خیابان 35 متری در روبروی شهرداری تا میدان امام رضا(ع) که در سال های گذشته 750 مترمربع بازگشایی، تملک، نصب رفیوژ و چراغ دکوراتیو در آن انجام شده بود ولی شهرداری توانست 1.2 کیلومتر دیگر از خیابان 35 متری را با تملک، بازگشایی، اجرای رفیوژ وسط و چراغ های دکوراتیو و جدول بندی کند و برای 500 مترمربع باقی مانده کارهای مقدماتی انجام شده و با مصوبه شورای اسلامی شهر در حال برگزاری مناقصه هستیم تا با انتخاب پیمانکار هفته دولت سال آینده شاهد احداث و بازگشایی آن باشیم.

حسن نژاد با اعلام اینکه در بحث سیما و منظر شهری احداث المان های شهری در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: المان سنت دیرینه محلی و سنتی “تلم زنی” در ورودی شهر نصب شد زیرا امامزاده عبدالله شهری است که اقتصاد مردم آن دامداری سنتی بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهر به نام امامزاده عبدالله نامگذاری شده است در خیابان آستانه مبارک المان “زیارت” را نصب کردیم که نشاندهنده مهر مادر و فرزند، جایگاه ارزشمند مادر به همراه عشق و ارادت به اهل بیت و متوسل شدن به امامزادگان برای شفا است.

شهردار امامزاده عبدالله با اعلام اینکه تعدادی المان دیگر هم برای نصب در میادین شهر طراحی شده تا در آینده نصب شود، بیان کرد: با توجه به ورود گردشگران خارجی در ورودی شهر نام لاتین امامزاده عبدالله و پرچم کشورمان نصب شد همچنین شناسنامه شهرستان آمل در ورودی شهر امامزاده عبدالله قرار دارد که قصد داریم فضای سبز مناسب و زیبا در آن منطقه ایجاد کنیم البته از برخی ارگان های مرتبط کمک خواستیم ولی تاکنون جز موارد اندک خدمات رسانی انجام نشد.

حسن نژاد با اعلام اینکه قابلیت توسعه در شهر امامزاده عبدالله در تمام زمینه ها همانند فرهنگی، عمرانی، اجتماعی اقتصادی علمی فراوان است، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار داشتن دو فاز شهرک صنعتی 40 درصد صنعت و تولید مازندران در این شهر مستقر است و شهر صنعتی برازنده این منطقه است.

وی گفت: به واسطه وجود آستان امامزاده عبدالله با زائران بیشمار می توان آن را شهر مذهبی و سیاحتی نامید، با توجه به وجود دانشگاه های متعدد شهر علمی، با وجود بیمارستان ها می توان شهر درمانی و قرار داشتن جنگل های انبوه هیرکانی می توان شهر گردشگری را برای امامزاده عبدالله نام نهاد.

حسن نژاد با اعلام اینکه در امامزاده عبدالله همه چیز داریم ولی در واقع چیزی نداریم، گفت: وظیفه ما تلاش شبانه روزی برای توسعه و ارتقای شهری است تا حداقل خدمات به همشهریان ارائه شود هرچند رضایت شهروندی را در بین شهروندان از مجموعه مدیریت شهری حس می کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.