با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

بزرگ‌ترین باند اسکیمر در مازندران متلاشی شد

منتشر شده

در

رئیس پلیس فتا استان مازندران، از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۷نفر کلاهبرداری که اقدام به کپی کردن کارت شهروندان و برداشت از حساب‌شان می کردند، خبر داد.

سامع خورشاد در گفت‌وگویی اظهار کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله دستگاه اسکیمر کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: در ادامه ماموران در بررسی‌های تخصصی خود متوجه شدند، کلاهبرداران از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در میدان تره و بار شهرهای مختلف استان مازندران داشته و با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی‌برداری از کارت عابر آن‌ها می‌کردند.

خورشاد ادامه داد: بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت از متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفایشان مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمان سایبری دستگیر و ادله دیجیتال جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار کردند که عابربانک کارت شهروندان را کپی و با آنها لوزام خانگی خریداری کرده‌اند، گفت: کارشناسان مبلغ سرقت شده ازحساب‌های بانکی بیش از ده‌ها نفر شهروند و همچنین با توجه به افزایش شکات پرونده مبالغ کلاهبرداری را ۳۰میلیارد ریال برآورد کرده و در حال بررسی هستند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه از اعضای این باند ۷نفره ۳۰۰ عدد کارت بانکی خام کشف شد از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید؛ فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس 096380به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.