با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تدوین راهبردهای 12 گانه دانشگاه‌ها و مؤوسسات آموزش عالی غیردولتی برای نخستین بار

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل دفتر غیردولتی وزارت علوم، گفت: برای نخستین بار راهبردهای ۱۲ گانه برای دانشگاه‌ها و مؤوسسات آموزش عالی غیردولتی تدوین شد که افق چهارساله این دانشگاه‌ها را کامل بیان می‌کند.

سید رسول عمادی شامگاه امروز در نخستین آئین تجلیل از نام آوران و برترین‌های علمی این شهرستان، اظهار کرد: رشد یک دانشگاه و مرکز علمی مرهون زحمات اساتید و بنیانگذاران آن است که در راه علم و دانش ایثار کرده و تمام وقت انرژی خود را گذاشتند.

وی افزود: دانشگاه‌های غیردولتی در کنار دانشگاه‌های دولتی افتخارآفرین هستند و در راستای سطح کمی و کیفی آموزشی و پژوهشی دانشجویان موفق عمل کرده و درآمدهای حاصل از شهریه را در مسیر صحیح مدیریت کردند.

مدیرکل دفتر غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نخستین بار راهبردهای ۱۲ گانه برای دانشگاه‌ها و مؤوسسات آموزش عالی غیردولتی تدوین شد که افق چهارساله این دانشگاه‌ها را کامل بیان می‌کند.

عمادی با بیان اینکه نیازمند همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پیشبرد اهداف عالی خود هستیم، بیان کرد: در سال‌های نه چندان دور با توجه به ضرورت در آن زمان ۳۵۷ دانشگاه و مؤوسسه در کشور داشتیم و هم اکنون ۲۷۲ دانشگاه و موسسه داریم که از این بین ۲۰ دانشگاه و مابقی مؤوسسه هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال ساماندهی مؤوسسات آموزشی هستیم، خاطرنشان کرد: برخی مؤسسات در کشور به شدت با کاهش دانشجو و بروز مشکلات متعدد روبرو شدند زیرا بیشترین درآمد دانشگاه‌ها و مؤوسسات غیردولتی از محل شهریه است که با کاهش درآمد با مشکلات زیاد روبرو می‌شوند و ما امروزه نگران آنها هستیم تا به چالش نخوردند و در حال ساماندهی می‌باشیم.

عمادی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های غیردولتی زیادی پس از ارائه سطح کیفی و کمی بالا با دانشگاه های دولتی طراز اول رقابت دارند.

وی با بیان اینکه در حال ترمیم مسیرهای فرعی و مسیرهایی که آموزش عالی را دچار مشکل می کند، هستیم، متذکر شد: به سرعت در کمیسیون پایش عملکرد مؤوسسه‌های غیردولتی ساماندهی مؤوسسات را پیگیری هستیم و هر مؤوسسه ای در کشور تخلف داشته باشد به هیچ وجه از آن نمی‌گذریم و دانشگاه‌ها ومؤسسات شاخص علمی، پژوهشی و تربیتی دانشجویان را حمایت می‌کنیم.

مدیرکل دفتر غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید الگوهای علمی را قدر بدانیم زیرا برا نسل های آینده سمبل و الگو هستند، یادآور شد: باید الگوهای علمی برای ارجاع و بهره‌برداری به عنوان نمونه‌های موفق علمی و پژوهشی که بالاترین تجارب و سطح علمی را دارند به جامعه و دانشجویان معرفی شوند.

وی با اعلام اینکه پیشکسوتان حوزه وزارت علوم الگوهای علمی برای نسل جوان هستند، متذکر شد: فرهنگ تجلیل و قدردانی باید در مورد چهره‌های علمی بزرگ و اثرگذار انجام شود، بزرگان علمی سرمایه‌های بزرگی هستند که تلاش این عالمان زندگی را برای مان آسان کرده است.

عمادی گفت: باید آثار بزرگان علمی مکتوب شود تا با چاپ کتاب و حفظ آنها در اختیار آیندگان قرار گیرد البته اساتید پیشکسوت بر قلب‌ها و دل ها حکومت می‌کند که این مهم نشان از تواضع، فروتنی، تزکیه و بزرگی آنها دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.