با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تصویب قانون بکارگیری سلاح برای محیط بانان و جنگلبانان/ اجرای حمایت بیمه ای و قضایی از محیط بانان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اجرای حمایت بیمه ای و قضایی از محیط بانان، گفت: هم اکنون برای محیط بان و جنگل بان قانون بکارگیری سلاح براساس ضوابط خاص تصویب شد.

 

جمشید محبت خانی در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه حمایت از محیط بانان، اظهار کرد: لایحه حمایت بیمه ای و قضایی از محیط بانان دو سال گذشته در مجلس با رأی بالایی به تصویب رسید.

وی افزود: این لایحه پس از تصویب برای اجرا به دولت ابلاغ شده و هم اکنون در سازمان محیط زیست در حال اجرا است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: براساس قانون سازمان حفاظت محیط زیست موظف است تا محیط بانان را در موضوعات مختلف مأموریتی بیمه کرده و حمایت مأموریتی انجام دهد که این موضوع از دو سال گذشته تاکنون کاملا انجام شده و همه محیط بانان زیر خدمات پوشش بیمه مسؤولیت، بیمه عمر و بیمه تکمیلی هستند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر که در این قانون پیش بینی شده و خلأ آن احساس می شد همیاران محیط بان بودند که جان برکف و ایثارگرانه در موضوعات مختلف همانند اطفای حریق شرکت می کردند، در صورت بروز حادثه ردیف بودجه ای برای همیاران محیط بان نداشتیم تا در مواقع لزوم حمایت درمانی و جبران خسارت انجام شود.

محبت خانی بیان کرد: در این قانون پیش بینی شده تا همیاران هم در مسائل مأموریتی از بیمه سازمان محیط زیست برخوردار شوند هرچند در این مدت برای حدود 10 نفر از همیاران محیط زیست که جان خود را از دست داده یا زخمی شدند جبران خسارت برابر قانون انجام شد.

وی با اشاره به قانون بکارگیری از سلاح و لحاظ شدن آن در حمایت بیمه ای قضایی از محیط بانان، یادآور شد: در گذشته به صورت مشخص برای محیط بانان قانون بکارگیری سلاح وجود نداشت ولی هم اکنون برای محیط بان و جنلگل بان قانون بکارگیری سلاح تصویب شده و برابر قوانین مشخص شده محیط بانان در دوره های آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را فرا می گیرند

محبت خانی گفت: هرچند در این قانون آمده در صورت نیاز به عنوان آخرین راهکار محیط بانان از سلاح برای حفظ جان خود و دیگر همکاران حافظ محیط زیست استفاده کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.