با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

توانایی ایران برای تأمین نیازهای صنعتی و تکنولوژیکی قزاقستان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون استاندار مازندران گفت: در تأمین نیازمندی‌های کشور قزاقستان در زمینه‌های صنعتی، تکنولوژی، محصولات کشاورزی، شیلاتی، صادرات انواع میوه و مرکبات، محصولات کشاورزی و گل و گیاه توانایی‌های لازم را داریم.

حسن خیریان‌پور شب گذشته در بازدید هیأت تجاری و اقتصادی استان مانگیستائو کشور قزاقستان از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران واقع در این شهرستان، اظهار کرد: هیأت تجاری و اقتصادی استان مانگستائو کشور قزاقستان در ۷ روز بازدیدهای خوبی از حوزه‌های صنعتی، تولیدی، گل و گیاه، الکترونیک، کشاورزی، مناطق تاریخی و گردشگری، شهری و شهرسازی و اقتصادی استان مازندران در شهرهای مختلف داشت که تنها بخش کوچکی از توان و ظرفیت فوق العاده استان است.

وی با بیان اینکه حجم تولید، صنعت و اقتصاد مازندران بسیار زیاد است، افزود: با همکاری اتاق بازرگانی دو کشور امیدواریم انعقاد قرارداد و تبادلات با تجار و فعالان اقتصادی بیشتر از گذشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: در تأمین نیازمندی‌های کشور قزاقستان در زمینه‌های صنعتی، تکنولوژی، محصولات کشاورزی، شیلاتی، صادرات انواع میوه و مرکبات، محصولات کشاورزی و گل و گیاه توانایی‌های لازم را داریم.

خیریان‌پور متذکر شد: در حوزه گردشگری، آمادگی لازم برای جذب توریسم، گردشگری طبیعت گردی، توسعه طبیعت‌گردی دریایی و بوم گردی ظرفیت در مازندران فراهم است.

وی بیان کرد: آمادگی داریم از کشور قزاقستان در رابطه با واردات گوشت به صورت تهاتر اقدام کنیم همچنین در حاشیه دریای خزر بعد کشور روسیه بیشترین حجم صادراتی ایران با کشور قزاقستان انجام می‌شود، البته این زمینه همکاری بسیار مهم است و این مذاکرات، بازدیدها و تبادلات باید منتهی به توافق نامه ها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به لزوم برگزاری جلسات مختلف وبیناری و حضور تجار بیشتر برای انعقاد قرارداد و عملیاتی شدن روند همکاری، گفت: در حوزه گردشگری ورزشی، درمانی و دریایی این ظرفیت در مازندران وجود دارد البته در زمینه واردات گوشت به صورت تهاتر اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از حمل و نقل ترکیبی از بندر امیرآباد مازندران به سمت بندر اکتائو قزاقستان با استفاده از ظرفیت ریلی قزاقستان به سمت کشور چین می تواند تکمیل کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب را در پی داشته باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.