با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

«حاج سقا» تعزیه شمال کشور آسمانی شد

منتشر شده

در

آمل نیوز- خبرنگار: قربانعلی مسافر / «حسن مصفا» یکی از پیشکسوتان تعزیه شمال کشور امروز شنبه در سن 76 سالگی سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 

« حاج حسن مصفا» یکی از بزرگان و پیشکسوتان تعزیه شمال کشور و استان مازندران امروز شنبه در سن 76 سالگی سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

«حاج سقا» هنر شبیه‌خوانی و تعزیه پس از تحمل بیش از دو سال درد بیماری به دیار حق شتافت و آسمانی شد.

این پیرغلام و ذاکر اهل بیت سال ۱۳۲۵ شمسی در روستای ترا از دهستان امیری بخش لاریجان شهرستان آمل دیده به جهان گشود و با هنر تعزیه‌خوانی از سن 7 سالگی آشنا شد.

چهره نام‌آشنای تعزیه شمال کشور با کسب تجربه و استفاده از محضر اساتید بزرگ تعزیه کشور، حدود 70 سال تعزیه‌گردان اهل بیت بوده و برای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ذکر مصیبت داشته است.

مصفا از بزرگان تعزیه‌خوانی با نقش‌آفرینی حضرت ابوالفضل(ع) بوده و عناوین، لوح تقدیر و افتخارات فراوان در هنر شبیه‌خوانی دارد.

پیکر این پیشکسوت تعزیه کشور صبح فردا یک‌شنبه پس از وداع در منزلش واقع در شهرستان آمل به سمت شهر رینه بخش لاریجان تشییع شده و در زادگاهش روستای ترا دهستان امیری خاک‌سپاری می‌شود.

مراسم وداع با پیکر حاج سقا مصفا پیشکسوت تعزیه کشور امشب با حضور علاقمندان خاندان عصمت و طهارت در ابوالفضلی تکیه اسک آمل برپا شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.