با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

اضافه شدن 6 رشته تخصصی علوم حوزوی در حوزه‎های علمیه مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیر حوزه‌های علمیه مازندران از افزوده شدن 6 رشته تخصصی علوم حوزوی سطح سه معادل مدرک کارشناسی ارشد در حوزه های علمیه مازندران خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدرالله اسماعیل‌زاده اظهار کرد: ماه رمضان ماه برکت، شهرالله، ماه همه نیکی‎ها، خیر و حسنات است و خداوند در این ماه نفس زدن و خواب مؤمنان و روزه‎داران را عبادت قرار داده است.

وی افزود: در استان مازندران حدود 60 مدرسه علمیه شامل 30 مدرسه علمیه برادران و 30 مدرسه علمیه خواهران در شهرها و مناطق مختلف فعالیت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران تصریح کرد: در این استان حدود 5 هزار و 500 نفر از طلبه های آقا و خانم فعال هستند که برخی هم‎اکنون مشغول تحصیل و تعدادی از طلاب نیز مشغول تبلیغ علوم اسلامی و احکام الهی هستند.

اسماعیل‌زاده با اعلام اینکه از سال‎های گذشته تا سال تحصیلی جاری در مازندران توانستیم حدود 6 رشته تخصصی را به جمع رشته‎های درسی حوزوی برای سطح سه معادل مدرک کارشناسی ارشد اضافه کنیم، یادآور شد: این رشته‎ها همانند مشاوره اسلامی، کلام، فقه و قضا هستند که حتی در رشته فقه و قضا پس از برگزاری آزمون های مختلف، چندین طلبه در حال جذب دستگاه قضا هستند.

وی با اشاره به پیشرفت های مختلف در دیگر رشته‎ها، ادامه داد: در کنار آن درس خارج نیز به صورت رسمی در پنج مدرسه علمیه درس خارج برگزار می شود.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته ورودی خوبی در حوزه‎های علمیه مازندران داشتیم، گفت: طلاب باید بتوانند برخی نیازهای جامعه، نظام اسلامی، دین و سؤوالات متعدد در عرصه‎های مختلف را پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: در زمینه جهاد تبیین هم طلاب در سال گذشته و سال جدید توانستند فعالیت‎های گسترده داشته باشند به ویژه در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و نمایندگی مجلس که با برنامه‎ریزی‎های مدون برای مبلغان، اساتید و طلاب برادر و خواهر در زمینه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تلاش‎های زیادی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.