با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

فعالیت 47 غرفه نمایشگاهی صنایع دستی و گردشگری اقوام کشور در آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل با اشاره به مهیا بودن استقبال و پذیرش مسافران نوروزی در این شهرستان، گفت: بیش از 47 غرفه نمایشگاهی صنایع دستی و گردشگری اقوام کشور در این شهرستان برای عید نوروز مهیا شده است.

 

مهدی بهمنی، اظهار کرد: با آغاز سال جدید و مسافرت های نوروزی آمل با سابقه کم نظیر تاریخی، علمی و پژوهشی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به مهیا شدن آمل برای استقبال و پذیرش مسافران نوروزی، افزود: بیش از 47 غرفه نمایشگاهی صنایع دستی و گردشگری اقوام کشور در این شهرستان برای عید نوروز مهیا شده است.

بهمنی با اشاره به برپایی دو نمایشگاه نوروزی صنایع دستی بیان کرد: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی اقوام کشور با 43 غرفه در میدان 17 شهریور مرکز شهر آمل مستقر است که این نمایشگاه با حضور فعالان صنایع دستی 6 استان کشور همانند آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، خوزستان، گیلان و مازندران برای استفاده هموطنان برپا است.

وی ادامه داد: در محل نوروزگاه استقبال ار مسافران در ورودی محور هراز شهر آمل نمایشگاه صنایع دستی با محصولات سنتی نمد، گلیم و حصیر برپا شده است که در این غرفه ها ارائه خدمات به مسافران و گردشگران مهیا بوده و با حضور هنرمندان، کارشناسان حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی خدمات مطلوب ارائه می شود.

بهمنی با اشاره به فعالیت تیم های نظارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح شهرستان آمل، گفت: در غرفه های نوروزی علاوه بر نمایش، عرضه و فروش محصولات انجام می شود که این نمایشگاه ها تا 15 فروردین امسال دایر بوده و احتمال تمدید آنها با توجه به استقبال گردشگران وجود دارد.

وی با اشاره وجود 69 اثر ثبت ملی در آمل، بیان کرد: 270 اثر حفاظتی با قابلیت ثبت ملی در این شهرستان وجود دارد که هر یک با توجه به آثار حوزه طبیعی و تاریخی از مقاصد گردشگری محسوب می شوند .

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آمل با اشاره به آثار میر بزرگ، ناصرالحق، شمس آل رسول، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) و شکل شاه در حوزه آثار مذهبی، تاریخی و آبشار شاهاندشت در حوزه اثر طبیعی واقع در بخش لاریجان، خاطرنشان کرد: حدود 100 واحد اقامتی همانند هتل، هتل آپارتمان، مهمان پذیر، خانه مسافر، بومگردی و مسافرخانه در بخش اقامتی فعال هستند همچنین بیش از 110 واحد پذیرایی محور هراز امر ارائه خدمات به مسافران را عهده دار هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.