با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

حرکت سردار سلیمانی در امتداد نهضت عاشوراست/ مکتب حاج قاسم سلیمانی نابودی و فراموشی ندارد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / امام جمعه آمل گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی چشمه زلال و خروشانی است که هیچ وقت نابودشدنی ندارد و فراموش شدنی نیست.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان عصر امروز در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و یارانش در روستای اسکی محله بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: انسان باید اهل شهادت باشد تا خداوند شهادت را نصیب‌شان کند پس سردار سلیمانی به درستی فرمودند که شرط شهید شدن شهید بودن است.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی دارای پیام‎های مهم و گسترده است هرچند در دنیا هیچ نظام فکری را با سابقه اسلام سراغ نداریم و مسیر سردار سلیمانی در مسیر نهضت عاشورا و صحرای کربلا بوده است.

یعقوبیان با بیان اینکه مبانی فکری شهدا بسیار عمیق و گسترده است، بیان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی یک فرد نیست بلکه یک مکتب است.

وی با اعلام اینکه شهدای ما صاحب یک مکتب هستند و پرورش یافته مکتب بودند، تصریح کرد: مکتب دو شعبه اساسی به نام منابع و مبانی دارد بنابراین سردار حاج قاسم سلیمانی منابع فکری خود را از اهل بیت، دین اسلام، امام راحل و رهبر انقلاب می‎دانست.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه مبانی شهدا و سردار شهید سلیمانی اصل پذیرش ولایت فقیه و ضرورت تبعیت به عنوان استمرار حرکت انبیا و اولیا است، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در وصیت‎نامه خود بسیار توجه به اصل ولایت فقیه و رهبر انقلاب را داشتند و هم این سردار بزرگ به رهبر انقلاب و هم رهبر انقلاب به سردار سلیمانی عشق و علاقه ویژه داشتند.

وی با اشاره به اینکه نام سردار سلیمانی بر پیکر دشمنان دین و قرآن هراس ایجاد می‎کرد، یادآور شد: مکتب حاج قاسم سلیمانی چشمه زلال و خروشانی است که هیچ وقت نابودشدنی ندارد و فراموش شدنی نیست.

یعقوبیان با اعلام اینکه سردار سلیمانی بسیار به بیانات رهبر انقلاب سفارش و پایبندی داشتند، گفت: سردار سلیمانی تأکید داشتند که با تبعیت از رهبری این حرم باقی می‌ماند و اگر این حرم آسیب ببیند هیچ حرم باقی نمی‎ماند.

وی با اشاره به اینکه مکتب انقلاب اسلامی که رهبر انقلاب مطرح فرمودند باید در دانشگاه‌ها تدریس شود و تمام برنامه‎ریزی و آینده کشور به با این رویکرد جهت یابد، متذکر شد: امام حسین(ع) عامل نجات است و امروزه جمهوری اسلامی عامل نجات محسوب می‌شود.

امام جمعه آمل با بیان اینکه نجات ضد هلاکت دارد، ادامه داد: هلاکت به فعلیت نرسیدن و رشد مورد نیاز نصیب نشدن معنا می‌دهد هرچند اهل نجات عمرشان مفت و بی‎ثمر نیست و در معنا به فعلیت درمی‌آید.

وی با اعلام اینکه در سایه مکتب اسلامی انسان به رشد، ترقی و برکت می‎رسد و نجات، به فعلیت رسیدن و شکفاشدن ما به برکت نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: حاج قاسم در بیانات خود اشاره کردند که امروز قرارگاه حسین‌بن علی(ع) ایران است.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه حرف بزرگان باید دارای سند و منبع باشد و جلوی بدعت و شرک باید با منبع وارد شد، گفت: اگر می‌خواهید اهل نجات باشید به زیارت امام حسین (ع) بروید هرچند جبهه و نظام جمهوری اسلامی امتداد نهضت عاشورا و صحرای کربلا است و شهدای ما امتداد شهدای کربلا و نهضت عاشورا و امتداد غدیر هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.