با ما همراه باشید

ورزشی

خلأ و کاستی‌های موجود بین روحانیون و نسل جوان و نوجوان برطرف شود

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / امام جمعه آمل با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب و توصیه‌هایی به روحانیون، گفت: امروزه خلاهایی بین روحانیون و نسل جوان مشاهده می‌شود که باید این خلأ و کاستی‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در مصلای میربزرگ، اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری لباس ارزشمند و گرانبهایی است که در دنیا و آخرت رستگاری را به ثمر می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه باید هر چه در توان داریم برای کسب تقوا صرف کنیم، افزود: هیچ انسانی بدون امتحان از دار دنیا نمی‌رود و دنیا عرصه امتحان است.

امام جمعه آمل با بیان اینکه باید از خداوند بخواهیم تا ما را از امتحان‌های الهی سربلند بیرون آورد، تصریح کرد: امتیاز و برتری افراد مقابل خداوند به رنگ، ثروت، سرمایه و دارایی نیست بلکه میزان سنجش بندگان در نزد خداوند فقط به میزان تقوا است که هرکس باتقواتر باشد در نزد خداوند محبوب‌تر است.

وی بیان کرد: افراد زیادی در جامعه حضور دارند در کار خیر از یکدیگر سبقت می‌گیرند و در انجام امور نیک و پسندیده پیشی دارند البته کارهای نیک و خیر صدقه جاری است که در دنیا و آخرت به کارشان می‌آید.

مرتضوی با اعلام بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی و توصیه‌هایی به روحانیون، اظهار کرد: امروزه خلاهایی بین روحانیون و نسل جوان مشاهده می‌شود که باید این خلا و کاستی‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون علما و روحانیون پرچمدار اقشار مختلف مردم بودند و امر هدایت و راهبری را در دستور کار داشتند، یادآور شد: باید روحانیون با حضور در بین جوانان و نوجوانان فضای خالی و خلاها را برطرف کنند و راهنما و نشان‌دهنده راه آنها باشند.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه از روزهای نخست شیوع کرونا ویروس تاکنون مردم، نیروهای جهادی و مسؤولان در کنار هم پای کار آمدند و توانستند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند، گفت: در اوج همه‌گیری ویروس کرونا نیروهای زیادی به صورت شرکتی یا قرارهای دیگر وارد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شدند و پس از فروکش کردن کرونا قرارداد آنها لغو شد.

وی ادامه داد: از مسؤولان درخواست داریم تا زمینه فعالیت دوباره آنها در مراکز بهداشتی و درمانی فراهم شود هرچند مطلع هستیم که ردیف استخدامی در کشور بسیار اندک است ولی زمینه کار و تلاش این افراد مشخص شود.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه در جریان مبارزه با ویروس کرونا همه اقشار مردم، نیروهای بسیج، جهادی، سپاه و خیران شبانه‌روز همت کردند، متذکر شد: باید مردم بدانند که ویروس کرونا تمام نشده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دستورالعمل‌ها و زدن ماسک از شیوع مجدد این ویروس سرکش و منحوس خودداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه دنیا از نام ایران هراسان است و اقتدار و ابهت کشورمان بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد: این عزت و بزرگی را شهدا و ایثارگران برای ما به ارمغان آوردند و در هشت سال دفاع مقدس با مبارزه جانانه حتی یک وجب خاک کشور را به دشمنان بعثی و بیگانگان ندادند.

مرتضی با اعلام اینکه مردم آمل بار دیگر در مراسم تشییع پیکر شهید کابلی مدافع حرم تازه تفحص شده و هفتمین روز محرم حماسی پای صحنه آمدند و نشان دادن که هرگز دست از ولایت و اهل بیت برنمی‌دارند، گفت: شهرستان آمل با تقدیم بیش از یک هزار شهید و هشت شهید مدافع حرم از طلایه‌داران انقلاب اسلامی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.