با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

شور علوی در گردهمایی بین المللی غدیریونِ پایتخت علویان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر /

یاعلی گویان روانه شدند، از هر منطقه و محله‌ای به مرکز شهر آمدند از نوزاد چندروزه گرفته تا جوان ۱۸ ساله و پیرمرد ۸۰ ساله.

آمدند تا در جشن غدیرخم دوباره دست بیعت و ولایت ببندند و عهدهای ناگسستنی خود با امام اول شیعیان را مستحکم تر کنند.

از کجا، چه پوشش و چه فرهنگ و آداب و رسوم دیگر مطرح نبود، همه دعوت نامه از مولا امیرالمؤمنین(ع) داشتند و در مهمانی و گردهمایی هزار نفری شرکت کردند.

براساس اعلام رسمی آئین افتتاحیه جشن بزرگ و بین‌المللی غدیرخم در پایتخت علویان ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه اعلام شده بود ولی مردم همیشه خودجوش و پای کار از ساعت‌ها قبل آغاز آمدند و دست به کار شدند تا جشن غدیر امسال پرشور و فراملی برگزار شود.

میعادگاه قرار عاشقی با مولای متقیان(ع) از میدان قائم تا میدان ۱۷ شهریور شهر هزار سنگر دیار علویان بود؛ در نخستین شب جشن علوی جای سوزن انداختن نبود و از همه سو خاطرات مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا در مسیر ۳ کیلومتری آمل تداعی می‌شد.

مهیا شدن بیش از ۱۳۵ موکب مردمی و خودجوش به همراه حضور رایزنان فرهنگی و پژوهشی پنج کشور اسلامی تونس، عراق، یمن، الجزایر و سوریه به این جشن بین‌المللی رنگ و بوی ویژه داد به گونه‌ای که مهمانان خارجی از استقبال پرشور و بی نظیر آملی‌ها هیجان‌زده شدند.

هر فردی با نیت و انگیزه خاص آمد، یکی کفش مردم را واکس می‌زد، دیگر موکب برای کودکان فراهم کرده بود، یکی غذای گرم، انواع کباب، آش، بستنی و کیک توزیع می‌کرد، پزشک متخصص عفونی و در حال ویزیت رایگان بیماران بود، مردان و زنانی هم مشغول دود کردن اسپند و عود بودند، عده‌ای هم با فوتبال دستی مشغول تفریح و ورزش بوده و برخی هم با چرخ خیاطی مشغول دوخت و دوز صلواتی بودند ولی مهم اجتماع پرشور علوی بود تا همه در کنار هم به جشن و سرور غدیر مشغول شوند.

اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان و نوجوانان، اجرای گروه‌های موسیقی پاپ، محلی مازندرانی و امیری‌خوانان، سخنرانی، اجرای سرودهای گروهی، بازگوی واقعه غدیر و اهداف والای آن، مولودی خوانی و شعرخوانی مهم‌ترین برنامه‌ها برای غدیریون بود.

سید محمد تیجانی سماوی اسلام پژوه و اسلام شناس مشهور جهان اسلام، استاد دانشگاه سوربن فرانسه اهل کشور تونس و ساکن انگلستان مهمان ویژه این رویداد بین‌المللی بود و گروه فرهنگی و پژوهشی آستان مقدس امام حسین(ع) از شهر کربلا کشور عراق از حرکت نوین و جدید آملی‌ها بازدید کردند.

یاعلی گویان آمدند تا در جشن بزرگ بین‌المللی غدیرخم در پایتخت علویان گام محکم بردارند، وارثان همان مردان و زنان حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ که طومار کمونیست‌ها را با ایستادگی و استواری همانند دماوند کوه برچیدند و به کوری چشم اجانب استکباری و غربی فریاد یاعلی(ع) خود را در دنیا طنین‌انداز کنند.

بسیاری از خادمان علوی هم با پذیرایی و اطعام‌دهی از شهروندان و میهمانان، ارائه خدمات عمومی، ویزیت رایگان، خدمات بهداشتی و درمانی، توزیع و عرضه محصولات و کالاهای فرهنگی همانند حجاب و عفاف و کتاب‌های مختلف دینی و مذهبی را در دستور کار قرار دادند.

جشن بزرگ و بین‌المللی عید غدیر خم در پایتخت علویان امشب جمعه از ساعت ۱۸ تا نیمه شب ادامه دارد و همشهریان و هموطنان ایرانی می‌توانند از خدمات متنوع و بیشمار موکب‌های مردمی استفاده کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.