با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

ولایت اهل بیت گره گشای همه مشکلات بشری/ بزرگترین نعمت خداوند، نعمت ولایت و هدایت است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / اسلام پژوه و اسلام شناس برجسته جهان اسلام با اشاره به اینکه ولایت اهل بیت گره گشای همه مشکلات و مصیبت های بشریت است، گفت: بزرگترین نعمت خداوند نعمت ولایت و هدایت است.

محمد تیجانی سماوی ظهر امروز همزمان با عید غدیرخم در نشست صمیمی با اساتید و دانشجویان این شهرستان، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم همه چیز برای بشریت و هدایت آنها را آورده است و در یک آیه شریفه خداوند فرمود که باید در راه خداوند بها دهیم تا اهل بهشت شویم.

وی افزود: ایمان و عمل صالح مهمترین ابزار برای رسیدن به بهشت است و در کنار آنها توبه قرار گرفته است.

اسلام پژوه و اسلام شناس مشهور تونسی تصریح کرد: البته معتقدم توبه، ایمان و عمل صالح هم برای ورود به بهشت کفایت نمی کند و در کنار آنها باید ولایت اهل بیت قرار داشته باشد.

تیجانی سماوی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در حدیتی می فرمایند که برای رسیدن به بهشت خداوند توبه، ایمان و عمل صالح کفایت نمی کند و همه این ها زمانی به جواب می رسد که ولایت اهل بیت داشته باشیم، بیان کرد: بدون ولایت اهل بیت هیچ اقدام و حرکتی مسیر بهشت را میسر نمی کند.

وی با بیان اینکه ولایت اهل بیت گره گشا همه مشکلات و مصیبت های بشریت است، یادآور شد: خداوند امت مسلمان را در همه حال مورد امتحان قرار می دهد و البته مردم فکر می کنند بعد خلقت رها شدند ولی اصلا این گونه نیست هرچند خداوند در یکی از آیات قرآن اشاره دارند که اهل ایمان گفتند ایمان آوردیم و همه چیز تمام شده است ولی خدا برای آنها آزمایش و فتنه ها آورده است.

استاد برجسته دانشگاه سوربن فرانسه با اشاره به اینکه اختلاف اساسی شیعه و سنت ولایت پذیری است، خاطرنشان کرد: امروزه در جهان اسلام بیش از ۲ میلیارد مسلمان داریم که اکثریت آنها اهل سنت و اقلیت اهل شیعه هستند همچنین در قرآن که در اکثر اوقات اقلیت را مدح کردند و تعداد بندگان خداوند که شاکر نعمت هستند کم است.

تیجانی سماوی با بیان اینکه بزرگترین نعمت خداوند نعمت ولایت و هدایت است، ادامه داد: بعد پیغمبر اسلام هم تعداد افرادی که دور امام علی(ع) بودند کم بوده است اگر به آیه شریفه “ثُمَ‌ اهْتَدَى” توجه کنیم در می یابیم که اهل بیت هستند که هدایت یافته بوده و مایه هدایت هستند.

وی با اشاره به اینکه در واقعیت امروز جهان اسلام تعداد اهل شیعه کم است و تعداد افرادی که از اهل بیت تبعیت می کنند بسیار کم است، بیان کرد: خداوند از اهل بیت پلیدی را دور کرد و آنها را پاک و تطهیر ساخت البته هرکس از اهل بیت تبعیت کند هدایت یافته و پاک و تطهیر یافته می شود و در مقابل کسانی که از ثقیفه تبعیت می کنند مسیر گمراهی را در پیش گرفتند و گمراهی و ظلالت برای آنها است.

یکی از مشهورترین افرادی که از اهل سنت به تشییع تغییر مذهب داد، با اعلام اینکه اصلاح اهل سنت برای نخستین بار در زمان معاویه و بعد شهادت امام علی(ع) به همراه حاکم شدن معاویه رایج شد، گفت: در آن زمان اهل سنت و اهل جماعت بیشتر به کار می رفت و من هم به مدت سه سال در این حوزه تحقیق دارد که اهل سنت اشاره به سنت بنی امیه دارد البته آنها دین و سنت پیامبر اسلام را تحریف کرده و دست بردند همچنین اهل سنت چهار فرقه اساسی دارند و بزرگ شان ابوحنیفه است که در سال ۱۲۰ هجری قمری ظهور کرده و پیامبر اسلام را ندیده و درک نکرده است البته ۷۰ درصد اهل سنت از ابوحنیفه هستند ولی امام علی(ع) از کودکی با پیامبر اسلام بود و کاملا پیامبر اسلام را درک کرد.

تیجانی سماوی با اشاره به بیانات پیامبر اسلام که فرمودند بعد از من ۱۲ امام و ائمه هدی برای هدایت مردم می آیند که همگی از طایفه قریش هستند ولی اهل سنت بر طبق نظر خلیفه دوم عمل کردند، گفت: بیشتر کارشان از گذشته تا حال تحریف تاریخ است.

وی با اشاره به تلاش های فراوان برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی، خاطرنشان کرد: پایه گذار مجمع جهانی اهل بیت بنده بودم و البته مشکل اینجا است که ما شیعیان تنها بین خودمان گفتگو می کنیم و گفتگویی با اهل سنت نداریم که این از ضررهای ما است.

تیجانی سماوی گفت: اهل سنت از روایات ما هیچ نمی دانند و در برخی کتاب های آنها تصرف و تحریف می کنند که نمونه بارز تحریف و تصرف در واقعه غدیرخم است که کار به جایی رسیده هرکس تعبیر خودش را دارد و آنها بسیاری روایات پیامبر و احادیث را تحریف کردند و نمی گذارند وحدت ایجاد شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.