با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

فعالیت 100 خانه محیط زیست در مناطق شهری و روستایی مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تعداد 100 خانه محیط زیست در مناطق شهری و روستایی مازندران فعالیت دارند که 90 خانه در مناطق روستایی و 10 خانه در شهرها مستقرند.

عطاالله کاویان با اشاره به افتتاح همزمان ۷۰ خانه محیط زیست در مازندران، اظهار کرد: ۱۰۰ خانه محیط زیست در مناطق شهری و روستایی مازندران فعالیت دارند که ۷۰ خانه محیط زیست با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شده و ۳۰ خانه محیط زیست نیز از گذشته در این استان شمالی کشور فعالیت داشت.

وی با اعلام اینکه فعالیت های گسترده و محوری خانه های محیط زیست مازندران در سطح کشور زبانزد است، تصریح کرد: ۱۰ خانه محیط زیست مازندران در حوزه شهری مستقر بوده و ۹۰ خانه محیط زیست هم در مناطق روستایی مازندران فعال هستند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه خانه های محیط زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط زیستی در محلات و سطح شهر راه اندازی شده است، یادآور شد: با ایجاد خانه های محیط زیست فراهم شدن بستر تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان برای شناسایی و رفع مسائل زیست محیطی مهیا شده است و ارتقای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان به همراه بستر جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان را به ثمر می آورد.

کوچکترین تخریب محیط زیست بزرگترین لطمه به طبیعت است

وی با اعلام اینکه حفاظت محیط زیست امری همگانی است و یک وظیفه مهم محسوب می شود، بیان کرد: با ورود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فضای آموزشی و پرورشی مناسب مهیا شده و این فضای شاد تداعی خاطرات کودکی را نمودار می کند.

کاویان با اعلام اینکه فرهنگ سازی حفظ محیط زیست باید از سنین پایین آغاز شود و همه امکانات برای حفاظت محیط زیست به کار گرفته شوند، افزود: کوچکترین تخریب محیط زیست بزرگترین لطمه را ایجاد می کند و لزوم فرهنگ سازی حفاظت محیط زیست بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه بهترین الگو و ابزار برای فرهنگ سازی در هر حوزه به رسانه برخورد می کنیم، گفت: در کنار تشکل های مردمی، نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی ارزشمند است باید از ظرفیت رسانه های مکتوب و مجازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه شهرستان آمل دارای تاریخ قوی و قدرتمند است، یادآور شد: بزرگترین محیط زیست طبیعی در این شهرستان با نماد قله دماوند شناخته شده و رودخانه کبیر هراز و محیط زیست انسانی با استقرار بیش از نیمی از صنایع و معادن مازندران در این شهرستان مستقر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان ارزش و اهمیت ایجاد خانه های محیط زیست در مناطق روستایی، گفت: بسیاری از دانش های بومی در روستاها و آبادی ها بسیار مهم است و می تواند کمک کار برای حفظ محیط زیست باشد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در شمال کشور 15 دانش آموز مازندرانی در رشته محیط بانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند، بیان کرد: این اقدام مهم در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی شهرستان ساری انجام شد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.