با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

لزوم فراهم شدن بستر گردشگری مذهبی در ایرا

منتشر شده

در

استاندار مازندران با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی از دخایر علمی و برکات بزرگ جهان اسلام است، گفت: باید بستر ایجاد گردشگری مذهبی در روستای ایرا فراهم شده و ایرا زادگاه معظم له تبدیل به یک منطقه ویژه فرهنگی و مذهبی شود.

سید محمود حسینی پور عصر امروز در دومین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف واصل، علامه ذوفنون و سالک توحیدی حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی، در منزل ایشان روستای زادگاهش ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: منطقه لاریجان آمل منبع علم و فلسفه و عرفان است زیرا علامه حسن زاده آملی از دخایر علمی، معنوی، عرفانی و برکات بزرگ جهان اسلام بودند که در روستای ایرا زاده شده و زندگی کردند.

وی با اعلام اینکه معظم له منشأ نور و نورانیت هستند، افزود: باید بیت الرحمه و مزار علامه ذوالفنون به خوبی برای زائران و عاشقان دلدادگان اهل بیت آماده و مهیا شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هنوز جایگاه اصلی، ویژگی های بارز و شخصیت واقعی ایشان برای جامعه و جهان اسلام مشخص نشد، تصریح کرد: بزرگی و جامعیت معنوی علامه ذوفنون در جهان اسلام از این پس رونمایی خواهد شد، در زمان حیات آن عالم وارسته نتوانستیم این شخصیت بی نظیر را به جهان معرفی کنیم البته خواست خودشان هم بنا بر معرفی نبود، منش و بزرگی این شخصیت وارسته جهان اسلام این بود که در گمنامی بماند.

حسینی پور با اعلام حضور معنادار و پرشور جوانان و نوجوانان، شخصیت های علمی، شخصیت های برجسته سیاسی و چهره هایی از دیگر حوزه ها در دومین سالگرد ارتحال همراه با پیر، جوان، زن، مرد و خردسالان از سراسر کشور، بیان کرد: یکی از مباحث مهم که بر ما واجب است این بوده که ایرا زادگاه علامه حسن زاده آملی تبدیل به یک منطقه ویژه فرهنگی و مذهبی شود.

استاندار مازندران متذکر شد: با تأسیس حوزه علمیه برای بهره گیری و حضور طلاب و روحانیون علاقمند به شخصیت منحصر به فرد حضرت علامه در مازندران، حوزه های علمیه قم، مشهد و نجف اشرف در فصل تابستان با فعالیت حوزه علیمه ایرا این منطقه را تبدیل به پایگاه عظیم علمی و معرفتی می کند و ما در بدنه دولت هم به دنبال این کار مهم و ارزشمند هستیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه منطقه ایرا در ابعاد مختلف، گفت: باید بستر ایجاد گردشگری مذهبی در روستای ایرا فراهم شود و بتوانیم زیرساخت های گردشگری برای مردم عاشق اهل بیت و بزرگان دین که از راه دور و نزدیک می آیند فراهم کنیم تا از فیوضات معنوی بهره بگیرند و در قالب یک بستر آماده و مهیا زیارت و سیاحت شکل بگیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.